۱۵۳ دستگاه خودرو شاسی‌بلند گم شده!/ نگران ردصلاحیت در انتخابات نیستم
۱۵۳ دستگاه خودرو شاسی‌بلند گم شده!/ نگران ردصلاحیت در انتخابات نیستم
احمد علیرضا بیگی که اخیراً با افشاگری‌اش درباره خودروهای اعطایی از سوی وزارت صمت خبرساز شده، با حضور در تحریریه شمس می‌گوید که نگران رد صلاحیتش در انتخابات مجلس نیست و برای نمایندگی کیسه ندوخته‌ است.

اجتماعی شمس: در راستای اخذ پاسخ سوالات گفت‌وگویی صمیمی و صریح با احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس داشتیم که در آن به موضوعاتی به موضوعاتی همچون خودروهای شاسی‌بلند، حجاب، استخدام آقازاده یکی از مدیران، دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها، حمایت از محمد احمدی‌نژاد و دستاوردهای سفر اول و آورده‌های سفر دوم رئیس جمهور به استان پرداخته شد.

متن این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

ماجرای پر فراز و نشیب فیدلیتی‌گیت/ ۱۵۳ دستگاه خودرو شاسی‌بلند گم شده!

از ابتدای ماجرای فیدلیتی‌ها و تحویل خودروهای شاسی‌بلند به نمایندگان مجلس بفرمایید؟ پیگیری‌ها به کجا رسید؟

بیگی: هفتم اردیبهشت‌ماه سال جاری بود که برای نخستین‌بار مصاحبه‌ام را درباره خودرو‌های رانتی انجام داده و این پرسش را مطرح کردم که چه ارتباطی بین خودرو‌های واگذار شده به نمایندگان با جریان استیضاح وزیر صمت در سال ۱۴۰۱ وجود دارد؟ بلافاصله تمام ارکان مجلس و قوه قضاییه به‌صورت یکپارچه آن را انکار کردند و گفتند خلاف واقع است! سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰، هیات‌رییسه و سخنگوی هیات‌رییسه مجلس اصل موضوع را تکذیب کردند. همین‌طور دادستانی کل هم اعلام کرد اگر این نماینده نتواند برای اثبات ادعای خود مدرکی ارایه کند، حتما تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

هشتم اردیبهشت‌ماه مدارک لازم را به دادستانی تحویل دادم و نیز در جلسه نظارت بر رفتار نمایندگان حضور پیدا کردم؛ نماینده مجلس دارای مصونیت قانونی است و می‌تواند در همه امور کشور ورود کرده و طرح سوال کند، اما از نظر هیئت مذکور، آن چه که من انجام داده بودم خارج از چارچوب نمایندگی بوده و بنابراین شامل مصونیت نمی‌شدم؛ اما در واقع این کار در راستای دفاع از حقوق مردم بوده است.

در بازپرسی شعبه سوم کارکنان دولت نیز حاضر شده و مستندات لازم را ارائه کردم، اما بازپرسی آخرین دفاعیات را گرفت و قرار مجرمیت و نیز جریمه ۱۰۰ میلیون تومانی برای من صادر کرد و به دادگاه احضار شدم.
اما چون در پرونده شاکی خصوصی وجود نداشت، در حال حاضر پرونده همان‌طور باقی مانده است!

چهار سال است که درگیر موضوع شفافیت هستیم و مجلس عمل به موضوع را به سایر ارکان‌های نظام مرتبط کرده است، اما آنچه که مسلم است این است که این شفافیت باید از خود مجلس شروع می‌شده است!

۱۴۷ دستگاه خودروی شاسی‌بلند طی لیستی به سه گروه واگذار شده‌اند که اولی نمایندگان، دومی کارمندان مجلس و سومین گروهی که حدوداً ۱۲۰ نفر را شامل می‌شود افرادی ناشناس هستندکه زیر تمام این واگذاری‌ها امضای «معاون مجلس» به چشم می‌خورد.

در قراردادی که در اختیار دارم یک شرکت مجعول که با شراکت دو خواهر تاسیس شده، قرارداد خرید ۳۰۰ دستگاه خودرو را با یکی از خودروسازان امضا کرده است؛ الآن تکلیف ۱۴۷ خودروی واگذار شده مشخص است و قطعا برخورد خواهیم کرد، اما در قرارداد موجود ۱۵۳ خودرو گم شده است و هنوز سرنوشت این خودرو‌ها مشخص نیست. آیا این خودرو‌ها تحویل شده است؟ این خودرو‌ها به چه کسانی تحویل داده شده‌اند؟ و… باید به این ابهامات پاسخ درستی داده شود.

نگران ردصلاحیت در انتخابات نیستم/ برای نمایندگی کیسه ندوخته‌ام

علیرضا بیگی که اخیراً با افشاگری‌هایش خبرساز شده، نگران «ردصلاحیت» نیست؟

بیگی: مگر من کار ناروایی انجام دادم یا مگر مراجع تایید صلاحیت طرفدار دزدها و سوء استفاده‌کنندگان هستند؟ ما به فلسفه وجودی مراجع تایید صلاحیت ایمان داریم.

فساد و اژدهای هفت‌سر فساد مانند موریانه تار و پود این کشور را می‌خورد و از بین می‌برد. باید برخورد جدی کنیم. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مقابله با فساد مقدمه‌ای است بر مبارزه با زورگویان جهانی.

هیچ نگرانی از بابت رد صلاحیت در انتخابات پیش‌رو ندارم. من ۴۰ درصد جانباز هستم و سوابق جنگ و انقلاب را دارم و اگر در مقابل چنین موضوعاتی سکوت اختیار کنم تمام گذشته خودم را زیر سوال بردم. من برای نمایندگی کیسه و جیبی ندوختم و به اندازه کافی هم رئیس و مسئول و فرمانده و استاندار بوده‌ام! مراتب دلدادگی و عشقم نسبت به انقلاب ثابت شده است و پیگیری‌های من ناشی از ناشی‌گری نیست بلکه من با سند و مدرک حرف می‌زنم.

گذشته من تصویری از من در اذهان عمومی ایجاد کرده است که این آدم در هر کجا مفسده‌ای وجود داشته تمام قد مقابلش ایستاده است.

زمانی که من قد برافراشتم و در مقابل موضوع واگذاری خودروها ایستادم بقیه نمایندگان مجلس کجا بوده‌اند؟ کما اینکه در موضوع کشت و صنعت مغان، که نزدیک ۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی با تخلف و دسیسه واگذار شده، نمایندگان اردبیل و پارس‌آباد ساکت شدند و ما بودیم که با تلاش این اراضی را برگرداندیم.

بارها هم مقابل میز قاضی ایستاده‌ام و از خودم دفاع کردم و به لطف الهی هم همیشه تبرئه شدم.

من ۶ سال استاندار آذربایجان‌شرقی بودم و قبل از آن در پست‌های امنیتی و انتظامی به عنوان صاحب منسب عالی رتبه ایفای نقش کردم.

«تعطیلی سراسری» پنج‌شنبه یا شنبه در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس

پنج‌شنبه تعطیل می‌شود یا شنبه؟

بیگی: این موضوع به عنوان طرح در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس رفته است و طرفداران و مخالفانی نیز دارد؛ که طرفداران این طرح معتقدند در صورت تعطیلی شنبه یک روز از تعطیلات ما هماهنگ با الگوی جهانی است و با تعطیلی شنبه ارتباطات تجاری ما برای ۴ روز با بازارهای جهانی قطع نمی‌شود.

در عین حال زندگی در کلانشهرها طلب می‌کند که فرصت و امکان بیشتری برای رسیدگی به خانواده‌ها داده شود، اما در شهرستان‌ها موجب می‌شود قوام خانواده متزلزل شود.

ماجرای خودروی «هامر» استانداری آذربایجان‌شرقی

گفته می‌شود در زمان استانداری شما، دو خودروی آمریکایی دریافت کرده بودید، آیا درست است؟

بیگی: آن خودروها، خودروهای شخصی من نبودند، بلکه مجموعه‌ای از هلیکوپتر، تانک و ون‌ها بودند که از طرف وزارت کشور برای ۵ استانداری بزرگ کشور خریداری شده بود که در زمان حوادث و بلایا و امدادرسانی داخل و خارج استان استفاده شود و این خودروها کاربرد اداری نداشتند و تنها در عملیات‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. علاوه بر آذربایجان‌شرقی در استان‌های خراسان، خوزستان و اصفهان نیز وجود داشت.

ما نیز در مأموریت‌های سرزمینی و بین‌المللی از آن‌ها استفاده می‌کردیم که از جمله آن ماموریت‌ها می‌توان به زلزله ورزقان و زلزله وان اشاره نمود.

سعی کرده‌ام تمام مسئولیت‌های محوله را به نحو احسن انجام دهم

اگر بخواهید به خودتان در زمان استانداری و اکنون که نماینده مردم در مجلس هستید نمره دهید چند می‌دهید؟

بیگی: در این مورد باید مردم قضاوت کنند، بهترین نمره را در مورد استانداری‌ام مردم دادند؛ چرا که مورد قبول مردم بود‌ه‌ام که بنده را به عنوان نماینده انتخاب کردند و در تمام مدت سعی کرده‌ام تمام مسئولیت‌های محوله را به نحو احسن انجام دهم.

برخی نمایندگان در دام خودروهای شاسی‌بلند گرفتار شدند

در مورد فیدلیتی‌ها، نمایندگان تبریز اظهار کردند که ما دریافت نکرده‌ایم؛ آیا شما از این موضوع اطلاع دارید

بیگی: اطلاع داریم، اما نمی‌خواهم وارد این‌گونه بحث‌ها شوم، یعنی از اول هم این چنین قصدی نداشتم؛ چون مشکل به حد کافی وجود دارد. نباید فقط به این موضوع بسنده کرد که چه کسی خودرو گرفته و چه کسی نگرفته است.

معتقدم آنچه اتفاق افتاده، از سوی یک جریان که در دستگاه‌های مختلف نفوذ داشته، دامی در مسیر وظایف قانونی نمایندگان بوده است؛ این دام، سازمان‌یافته پهن شده با هدف تاثیرگذاری بر آرای نمایندگان.

مسئله حجاب با زور و جریمه حل نمی‌شود/ باید در برخوردهایمان تجدید نظر کنیم

نظر شما در مورد راهکار ترویج و تحکیم حجاب در جامعه چیست و چگونه می‌توان معضل بی‌حجابی را در جامعه درمان کرد؟

بیگی: اشتباهی که در حوادث اخیر کشور نیز با آن مواجه بودیم این بود که کارهایی که وزارت کشور در رویارویی با حادثه فوت خانم مهسا امینی انجام داد موجب شد حجاب به موضوع سیاسی در کشور و ابزاری برای مخالفت با جمهوری اسلامی تبدیل نمود.

مشابه همین موضوع در سیستان و بلوچستان شاهد بودیم، خطایی از یک افسر ناجا سرزده که باید رسیدگی می‌شد که این رسیدگی به مرکز استان کشیده شد و به تبع آن مردمانی نیز کشته شدند.

اتفاقی که در رابطه با موضوع حجاب رخ داد شاید صهیونیست‌ها سال‌ها برنامه‌ریزی می‌کردند تا حجاب برچیده شود اما نمی‌توانستند. اما اکنون برخی از دوستان در زمین صهیونیست‌ها بازی می‌کنند!

مگر در اوایل انقلاب و در سال‌های ۱۳۵۷ حجاب را به زور به جامعه تحمیل می‌کردیم؟ حتی در رفراندوم نیز شاهد بودیم که بی‌حجاب‌ها هم رای دهند.

در گذشته حجاب به عنوان یک امتیاز محسوب می‌شده است. اما الآن چه اتفاقاتی افتاده است که حجاب در جامعه کم‌رنگ‌تر شده است؟ طبیعتاً ریشه مسئله به نحوه برخورد غلط در رابطه با موضوع حجاب با مردم برمی‌گردد.

مردم عملکرد گشت ارشاد را می‌بینند، متاسفانه خیلی از افراد از موضوع گشت ارشاد سود می‌برند و نیز تبدیل به ابزاری برای سواستفاده بیگانگان علیه نظام جمهوری اسلامی شده است. گشت ارشاد موضوعی بود تا برخی از افراد فراجا، اعمال درون سازمان فراجا را لاپوشی کنند. همچنین اصلاح طلب‌ها از این موضوع سوء استفاده کردند و اقدام به موج‌سواری نمودند.

باید الگوی دوره انقلاب را داشته باشیم. نوع برخوردها قطعا نباید با زور و جریمه باشد، باید در برخوردهایمان تجدید نظر کنیم. با زور و جریمه قطعا موضوع حل نخواهد شد، چرا که روشی غلط است.

در تهران از پلمپ کسب‌وکارها به‌خاطر حجاب صرف‌نظر شده است/ در تبریز پیگیری می‌کنیم

شهروندان از پلمب کسب‌وکارها به‌خاطر حجاب گلایه‌هایی دارند، در این مورد چه پیگیری‌هایی انجام دادید؟

بیگی: روا نیست که به خاطر حضور فرد بی‌حجاب فردی را از کاسبی انداخت؛ الان پاساژها رقیب هم هستند و از این موضوع سوء استفاده می‌کنند.

اما در تهران از این موضوع صرف‌نظر شده است، چرا که باعث رو در رو قرار دادن مردم می‌شود.

در تبریز هم اگر مواردی باشد، حتما پیگیری می‌کنیم.

حق نداریم تبریز را کوچک و تکه‌تکه کنیم/ ایجاد بخش در باسمنج به عقب‌ماندگی این منطقه می‌انجامد

جداسازی بخش باسمنج به کجا رسید؟

بیگی: اگر کسی بخواهد خدشه‌ای بر توسعه تبریز وارد کند بهترین کاری که می‌توانست انجام دهد همین تفکیک‌ها و جدا کردن‌ها از پیکر تبریز بود؛ به‌عنوان مثال همین خسروشاه که فرمانداری می‌خواهد بشود.

حق نداریم تبریز را کوچک کنیم، در زمان استانداری آقای پورمحمدی من از ایشان سوال کردم این چه اقداماتی است، گفتند تبریز خیلی بزرگ شده است و مدیریت آن سخت‌تر، پس بهتر است تبریز را کوچک و تکه‌تکه کنیم!

چرا باید تبریز را اینقدر کوچک ببینیم که جای نفس کشیدن هم نباشد و نیز دستگاه سیاسی کشور، وزارت کشور بخشداری باسمنج را هم ایجاد کند که ظلم در حق شهرداری تبریز شود؟

در مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی حریمی برای شهرداری تبریز در نظر گرفته است که آن حریم باسمنج را هم شامل می‌شده است و بر مبنای این مصوبه شهرداری مسیرگشائی‌هایی را انجام داده، اراضی را واگذار کرده است و افرادی نیز این معاوضه را پذیرفته‌اند که از حریم شهرداری تبریز زمین را صاحب شدند.

ما این موضوع را از وزیر محترم کشور هم پیگیر بودیم که به هیچ نتیجه‌ای هم نرسیدیم و مورد قبول آقای وزیر کشور هم نشد.

تفرقه و اختلاف نظری که در میان نمایندگان تبریز وجود داشت نیز به موضوع دامن زد و باعث شد بخشداری باسمنج شکل بگیرد.

این کار از اول هم اشتباه و ظلم به تبریز بود و هدف وزارت کشور از این کار تضعیف و کوچک‌سازی شهر تبریز است و نتیجه این عمل این خواهد بود که شاهد توسعه باسمنج نخواهیم بود، چرا که توسعه باسمنج بر مبنای بخشداری باسمنج خیلی متفاوت با توسعه آن با شهرداری تبریز خواهد بود.

دکتر احمدی‌نژاد شخصیت برجسته و دلداده نظام جمهوری اسلامی است

تصویری از حضور احمدی‌نژاد در‌ حرم امام هنگام سخنرانی رهبر انقلاب در فضای مجازی بازتاب فراوانی داشت، چراکه احمدی‌نژاد بعد از اتفاقات سال گذشته، حضور رسانه‌ای نداشته است. نظر شما چیست؟

بیگی: سکوت و نیز حضور دکتر احمدی‌نژاد برخی اشخاص را آشفته کرده است. دکتر احمدی‌نژاد شخصیت برجسته و دلداده نظام جمهوری اسلامی است و در این مورد تردیدی نیست. اما دکتر احمدی‌نژاد اعتراضاتی هم داشته است که به موقع مطرح نموده است. کسانی اصرار دارند ایشان را از قطار انقلاب پیاده کنند اما رهبر معظم انقلاب ایشان را به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب کردند.

دکتر احمدی‌نژاد تمام ویژگی‌هایی را که یک رئیس جمهور باید داشته باشد را دارد

اگر آقای احمدی‌نژاد دوباره کاندیدا شوند، باز هم از ایشان حمایت خواهید کرد؟

بیگی: حتما. دکتر احمدی‌نژاد تمام ویژگی‌هایی را که یک رئیس جمهور باید داشته باشد را دارد که در دیگر شخصیت‌های مدعی کم‌تر دیده می‌شود.

بدعت خطرناکی به نام دخالت نمایندگان در انتصابات/ بنده همکاران خود را نیز برحذر داشته‌ام که در موضوع انتخاب مدیران در دولت دخالتی نداشته باشند

به عنوان نماینده مردم در مورد رکود آموزش و پرورش استان چه نظری دارید؟

بیگی: متاسفانه دخالت برخی از نمایندگان تا سطح مدیر مدرسه هم دیده شده‌ است که این نشان از ضعف دولت است که اجازه می‌دهد نمایندگان می‌توانند در امورات اجرایی دخالت کنند!

بنده همکاران خود را نیز برحذر داشته‌ام که در موضوع انتخاب مدیران در دولت دخالتی نداشته باشند، چرا که با اصل قانون اساسی نیز در تعارض است و قانون اجازه نمی‌دهد نمایندگان در این موارد دخالتی داشته باشند.

در دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد تبریز به عنوان اولین پایتخت شیعه جهان اسلام معرفی شد

به عنوان نماینده مردم تبریز، تا چه اندازه پیگیر تدریس زبان ترکی در مدارس و جذب اساتید هیات علمی زبان ترکی هستید؟

بیگی: در دوران دکتر احمدی‌نژاد ارزش ویژه‌ای برای کلانشهر تبریز قائل شد و تبریز به عنوان اولین پایتخت شیعه جهان اسلام هم معرفی شد. همچنین تدریس زبان ترکی در مدارس، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دولت آقای احمدی‌نژاد بوده است که تا به الان حفظ هم شده است و برای استمرار جریان مذکور، باید از افراد متخصص و کارآمد و دارای مراجع علمی پذیرفته شده در این حوزه استفاده شود.

در تبریز هم حتماً پیگیری لازم را خواهیم کرد.

من در استخدام هیچ فردی ورود پیدا نکردم/ روابط در استخدام‌ها حاکم است

در مورد استخدام پسر یکی از مدیران استان که گفته می‌شود در ستاد انتخاباتی شما فعالیت داشته و توسط شما معرفی شده، روشنگری بفرمایید.

بیگی: مشابه این قضایا خیلی اتفاق افتاده، ولی رسانه‌ای نشده است. متاسفانه روابط در استخدام‌ها حاکم است و این قابل کتمان نیست. نباید این ارتباط وجود داشته باشد، چرا که مانع شایسته سالاری و فرار مغزها می‌شود.

من در استخدام هیچ فردی ورود پیدا نکردم؛ ایشان در ستاد انتخاباتی ما بودند و در حین استخدام دو نفر معرف خواستند که آشناییت بیشتری نسبت به ایشان دارد که بنده را به‌عنوان معرف، معرفی نمودند.

در موضوع آذربایجان‌شرقی توجه باید به مراتب بیشتر باشد/ باید به آذربایجان‌شرقی نقش سپرده شود

در خصوص دستاوردهای سفر اول ریاست‌جمهوری به تبریز بفرمایید؟

بیگی: هر دولتی فعالیت عمرانی انجام می‌دهد که اگر فعالیت برجسته‌ای بوده باشد دولت‌ها باهم مقایسه می‌شوند، مثل احداث آزادراه تبریز – میانه که برمی‌گردد به قابلیت و کفایت‌های دولت که سبب گره گشایی از زندگی مردم می‌شود.

متاسفانه دولت روحانی در استان ما دستاوردی نداشته است، دولت رئیسی هم به واسطه مشکلاتی که دارد که بخشی به جا مانده از دولت گذشته و بخشی ناشی از نارسایی در تخصیص منابع است و نیز از عمر دولت رئیسی زیاد نمی‌گذرد، اگر بتواند پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برساند جای شکر دارد. بالاخره قطار تبریز – میانه که دولت گذشته اعلام کرده بود تمام شده که تا تمام شدن واقعی آن دو سال طول کشید.

انتظار داریم که در موضوع آذربایجان‌شرقی توجه به مراتب بیشتر باشد، چون تخصیص‌هایی که از طریق سازمان برنامه و بودجه بوده ۱۰۵ درصد بوده است، ولی از طریق اعتبارات دستگاه‌های دولتی این رقم شاید ۵۳ درصد بود که نشان از وجود گیر و دار در این دستگاه‌ها است.

اینکه تصور کنیم بند اعتبارات دولتی هستیم و دولت اعتبار نداشته باشد باید در فقر و نداری روزگار بگذرانیم، صحیح نیست. دولت باید راه را برای آذربایجان‌شرقی باز کند. این استان مقیاس‌اش با سایر استان‌ها متفاوت است؛ این متفاوت بودنش را در طول تاریخ هم نشان داده که در رخدادهای بزرگ سیاسی هم ایفای نقش کرده، که این ایفای نقش را در طول تاریخ هم ثابت کرده‌اند. که این برجسته بودن باید خودش را نشان دهد و دولت مرکزی را وادار کنم که این نقش را به ما بدهد.

دولت امکان محدودی را در اختیار دارد، ولی اگر ظرفیت‌های استان متولی شود می‌تواند کل کشور را جوابگو باشد.
در موضوع فرهنگستان زبان فارسی، در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کردیم که می‌توانیم بر جغرافیایی منطقه تاثیرگذار باشیم. ما با جغرافیای پیرامون خودمان یک ملت هستیم ولی در قالب دو دولت، ولی اگر به این واقعیت تاریخی به‌عنوان یک فرصت نگریسته نشود و به‌عنوان یک تهدید نگریسته شود، نتیجه‌اش این می‌شود که خودمان را از این امکان محروم می‌کنیم.

باید به آذربایجان‌شرقی نقش سپرده شود و مدیران آذربایجان‌شرقی باید باور داشته باشند که می‌توانند این نقش را به درستی ایفا کنند.

با استاندار اختلافات سیاسی داریم/ اگر بخواهند کمک می‌کنیم

استاندار آذربایجان‌شرقی از دخالت نمایندگان انتقاد کردند و اشاره کردند که علی‌رغم تمام اختلاف دیدگاه‌هایی که با احمدعلیرضا بیگی دارم از عدم دخالت او در انتصابات تشکر می‌کنم؛ این اختلاف دیدگاه‌ها شات گرفته از چیست؟

بیگی: من و ایشان اختلافاتی داریم که این اختلافات بیشتر سیاسی است. یعنی من به شخصه معتقدم که رد صلاحیت آقای دکتر احمدی‌نژاد کار خطایی بود که نتیجه آن را همین الان مشاهده می‌کنیم، ورزشکاران ما در مسابقات بین‌المللی سرود ملی را نخواندند.

ضمن اینکه به جایگاه مسئولیت اجرایی استان و کشور احترام می‌گذاریم، اگر بخواهند کمک می‌کنیم و اگر هم نخواهند در جایگاه نماینده مردم، پیگیر مطالبات مردم هستیم.

مناظره کنسل نشد/ آقای پزشکیان یکی از خطبه‌های نهج‌البلاغه را خواندند و جلسه را ترک کردند

مناظره‌تان با آقای پزشکیان چرا منتفی شد؟

بیگی: اگر شما به تصویرهای مناظره توجه کنید آقای حجت محمدی، مدیر مناظره بودند و من و آقای پزشکیان در جایگاه مناظره قرار گرفتیم که آقای محمدی طرح موضوع کردند که فلسفه این مناظره چیست و از ما خواستند خودمان تعیین کنیم که چه کسی اول شروع کند که من به احترام آقای پزشکیان که نائب رئیس مجلس بودند خواستم اول ایشان شروع کنند؛ ایشان هم خواستند اول من شروع کنم که من طرح موضوع کردم که به قبیله‌گرایی سیاسی مربوط می‌شد که ما به عنوان نمایندگان در مقابل مردم کشور خودمان متعهد هستیم بعد در مقابل حزب سیاسی متعهد هستیم.

اتفاقاتی که افتاده، حکایت از رجحان و برتری قبیله‌گری سیاسی دارد و من موضوع حادثه قطار تبریز را مطرح کردم، چرا که ۵۰ نفر در آن حادثه کشته شدند و شاید پنج نفر اصلا جنازه‌اش دست خانواده‌اش نرسید.

موضوع استیضاح وزیر کشور را کلیک زدیم، همین قبیله‌گرایی سیاسی در مجلس هم دیده می‌شود که این موضوعات را مطرح کردم و آقای دکتر پزشکیان بعد از شنیدن عرایض بنده، یکی از خطبه‌های نهج‌البلاغه را خواندند و جلسه را ترک کردند. پس نمی‌شود گفت که جلسه کنسل شد.

درباره این کلمات یک جمله کوتاه بفرمایید…

گشت ارشاد: تجربه تلخ
رحمانی فضلی: شریک در جنایت ۱۳۹۸
مهسا امینی: قربانی سوء تدبیر
فیلترینگ: اجحاف در حق مردم
محمود احمدی‌نژاد: رهبر یک جریان سیاسی پرقدرت
آقای پزشکیان: نماینده تبریز
رد صلاحیت: ابزار اعمال اراده
مردم: صاحب انقلاب
آقای منادی: رئیس کمیسیون آموزش
حجاب: نماد خودباوری

گفت‌وگو از میلاد نوروزی

انتهای پیام/