۱۴۵ مسجد پذیرای معتکفان آذربایجان شرقی
۱۴۵ مسجد پذیرای معتکفان آذربایجان شرقی
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از پیش‌بینی حضور بیش از ۱۲ هزار معتکف استان در مراسم معنوی اعتکاف امسال خبر داد.

به گزارش شمس؛ حجت الاسلام والمسلمین سید حمود حسینی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه حضور بیش از ۱۲ هزار معتکف استان در مراسم معنوی اعتکاف امسال  پیش بینی می‌شود و افزود: ۱۴۵ مسجد استان آماده میزبانی از این مهمانان الهی هستند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام اعتکاف ۱۴۰۲ اظهار کرد: این ایام بستر و فرصتی ارزشمند برای خودسازی، تزکیه نفس و بازسازی روحی و معنوی در شرایط و مشکلات اجتماعی و فردی کنونی جامعه محسوب می شود و بر همین اساس تقویت جنبه عبادی و معرفتی این مراسم بیش از هر موضوعی مورد تاکید است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از پیش بینی حضور بیش از ۱۲ هزار نفر از مردم مومن استان در مراسم اعتکاف امسال نیز خبر داد و افزود: ۱۴۵ مسجد در شهرستان های آذربایجان شرقی میزبان این تعداد از معتکفین در ایام اعتکاف مصادف با پنجم تا هفتم بهمن خواهند بود که سهم شهرستان تبریز از این تعداد ۴۰ مسجد محوری است.

۳۵ مسجد استان میزبان دانش آموزان و دانشجویان معتکف

حسینی اعتکاف دانش آموزی و دانشجویی را از مهمترین بخش های مراسم امسال عنوان کرد و گفت: بر این اساس دست کم ۳۵ مسجد استان میزبان دانش آموزان و دانشجویان معتکف خواهند بود و تلاش بر این است تا با بکارگیری ظرفیت تشکل های مرتبط با این حوزه و با همکاری آموزش و پرورش، مراسم اعتکاف دانش آموزی و دانشجویی هم به لحاظ کمی و تعداد شرکت کنندگان و هم از نظر محتوا و غنای برنامه ها تقویت شود.

وی همچنین اظهار کرد: مساجد محوری در سطح تبریز و سایر شهرستان ها برای برگزاری این مراسم آماده شده اند و به دنبال هماهنگی با اساتید و چهره های شاخص کشوری برای حضور در برنامه های اعتکاف در سطح استان هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اضافه کرد: تلاش می کنیم با همکاری سازمان جهاد کشاورزی بخشی از ارزاق و اقلام مورد نیاز مساجد برگزار کننده مراسم اعتکاف را با قیمت دولتی تامین و در اختیار آنها قرار دهیم که این اقلام شامل گوشت قرمز، مرغ و برنج خواهد بود.

 ۴۰ مسجد محوری برای برگزاری مراسم اعتکاف در تبریز

حسینی گفت: در تبریز بیش از ۴۰ مسجد محوری برای برگزاری مراسم اعتکاف و میزبانی از میهمانان الهی ماه رجب مهیا شده اند و فرآیند ثبت نام مردم خداجوی استان برای حضور در این مراسم از ۲۰ دی آغاز شده و تا سوم بهمن ادامه خواهد داشت و علاقمندان می توانند به صورت حضوری به ادارات تبلیغات اسلامی و یا مساجد محوری مراجعه و نسبت به ثبت نام اعتکاف اقدام کنند.