یک نان و چند قیمت در تبریز/ برخی نانوایان کرکره‌ها را پایین کشیدند
یک نان و چند قیمت در تبریز/ برخی نانوایان کرکره‌ها را پایین کشیدند
زمزمه‌های خوبی از وضعیت پخت و توزیع نان در تبریز به گوش نمی‌رسد و چنانچه مسئولان چاره نکنند شاید از فردا شاهد تشکیل صف‌های طویل نان نیز باشیم.

به گزارش خبرنگار شمس، در روزهای اخیر همزمان با اعلام رسمی افزایش قیمت نان در تهران، نانوایان تبریز نیز به‌صورت خودجوش بر قیمت‌ها افزودند و مردم مجبور به تهیه‌ی نان تسلیم نرخ‌های تعیین شده توسط نانوایان بودند اما متولیان امر برابر این بدعت ایستادند و نهایتاً نرخ‌ها به حالت قبل بازگشت اما این راه‌حل مسئله نبود.

حال خبر می‌رسد برخی نانوایان در اعتراض به عدم افزایش قیمت‌ها و عدم‌ صرفه‌ی اقتصادی پخت نان کرکره مغازه‌شان را پایین کشیده‌اند و گروهی دیگر نیز جهت سوددهی، صرفا نان کنجدی می‌پزند و آن را به دوبرابر قیمت می‌فروشند و یا آنکه خود را آزادپز می‌نامند و می‌گویند نانی که تحویل مردم می‌دهند با آرد یارانه‌ای تهیه نشده و از مشتریان پول بیشتری طلب می‌کنند.

قیمت نان در اقصی‌نقاط تبریز متفاوت است و این وظیفه‌ی فرمانداریست که به این بلبشو پایان دهد و مانع گران‌فروشی، عرضه نان بی‌کیفیت و صدالبته ایجاد صف‌های تهیه نان به‌دلیل عدم فعالیت برخی نانوایان شود. مسلماً بازنگری در قیمت‌ها و تعیین نرخ منصفانه می‌تواند هر دو طرف را راضی نگه دارد.

انتهای پیام/