گرامیداشت هفته دفاع مقدس با دو هزار ویژه برنامه/ تکریم ویژه جایگاه بانوان در دفاع مقدس
گرامیداشت هفته دفاع مقدس با دو هزار ویژه برنامه/ تکریم ویژه جایگاه بانوان در دفاع مقدس
امیر دریادار عباسی از برگزاری بیش از دو هزار ویژه برنامه در ایام گرامیداشت چهل و سومین سالگرد هفته ‌دفاع مقدس در استان خبر داد.

به گزارش شمس، امیر دریادار رضا عباسی امروز در نشست خبری چهل و سومین سالگرد هفته ‌دفاع مقدس با اصحاب رسانه اظهار داشت: “ما متحد هستیم” عنوان شعاری است که برای پاسداشت هفته ی دفاع مقدس سال جاری برگزیده شده و نمایانگر اتحاد جمعی در راستای احیا و تداوم آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهدای دفاع مقدس می‌باشد.
وی با بیان اینکه رهبری فرمودند دفاع مقدس قله و جبهه مقاومت دامنه‌ی آن است، ادامه داد: در همین راستا مراسمات سراسری جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز در استان برگزار خواهد شد.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: گرایشات مراسمات سال جاری به سمت بانوان، خانواده‌های معظم شهدا، مادران و زنانی است که در دوران دفاع مقدس مشارکت داشته‌اند و کسانی که امروز در عرصه‌های مختلف در راستای امتداد آرمان‌های دفاع مقدس فعالیت می‌کنند.
دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان از برگزاری ۲ هزار برنامه در سراسر استان خبر داد و افزود: دیدار فرماندهان نیروهای مسلح استان با نماینده ولی فقیه، ارتباط تصویری یک هزار و۲۰۰ رزمنده دفاع مقدس با رهبر انقلاب در سراسر کشور، رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس، رونمایی از دانشنامه استانی، رونمایی از پروژه ارتقا تصاویر دفاع مقدس با بهره‌مندی از هوش مصنوعی، رو نمایی از نخستین شهرک بازی‌های رایانه ای ویژه کودکان و نوجوانان در مجموعه شمیم پایداری و رژه نیروهای مسلح بخش‌هایی از برنامه‌های گرامیداشت این ایام خواهد بود.
وی ادامه داد: نمایشگاه دستاورهای دفاع مقدس روز ۳۱ شهریور ماه ساعت ۱۷ در مجموعه ائل گلی تبریز آغاز به کار خواهد کرد علاقه مندان یک هفته فرصت بازدید از این نمایشگاه را خواهند داشت.
این مقام مسئول با بیان اینکه عملیات‌های دفاع مقدس همواره جاذبه‌های منحصر به فرد به ویژه برای نسل جوان داشته، افزود: در همین راستا بازسازی عملیات غرور آفرین الی بیت المقدس به مدت یک هفته از ۳۱ شهریور ماه در مکان پارک موزه شمیم پایداری از ساعت ۱۸ با همکاری نیروهای نظامی و زرهی انجام خواهد شد.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: چهار یادمان شهدای گمنام در استان آماده بهره برداری است که یادمان مردم نهاد شهدای مایان روز سه شنبه ۵ مهرماه پس از نماز مغرب با حضور نماینده ولی فقیه در استان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
عباسی از رونمایی ۳ ابر سوژه محتوایی دفاع مقدس خبر داد و افزود: جهاد اکبر، طریق الابیل و السلام علیک یا عشق سه عنوان اَبَر سوژه محتوایی دفاع مقدس است که ششم مهرماه همزمان با افتتاح پروژه های عمرانی موزه شمیم پایداری رونمایی خواهند شد.
وی اکران فیلم خلبان شهید محققی در پایگاه دوم شکاری، برگزاری ویژه برنامه ۱۰ محله در ده شب، نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس استان را از دیگر عناوین در نظر گرفته شده برای این ایام عنوان کرد.
عباسی با بیان اینکه طی سفر نخست رئیس جمهور به استان، ۵۰ میلیارد ریال بودجه برای این مجموعه در نظر گرفته شده بود، بیان کرد: تنها ۱۰ میلیارد از این بودجه به مجموعه حفظ آثار استان تخصیص داده شد.
وی در رابطه با هزینه‌های تکمیل باغ موزه دفاع مقدس تبریز یادآور شد: سال گذشته ۷ میلیارد و در سال جاری ۲۰ میلیارد ریال بودجه برای تکمیل این مجموعه تصویب شد که پس از چندین سال توقف، عملیات بازسازی و تکمیل این موزه آغاز گردیده است.
این فرمانده دوران دفاع مقدس اصحاب رسانه را رزمندگان جنگ نامتعارف و هیبریدی دانسته و افزود: در زمان دفاع مقدس یک رزمنده در خاکریز می ایستاد و خط را از دست دشمن نگه می‌داشت امروز همان نقش مهم و راهبردی را اصحاب قلم و رسانه بر عهده دارند، دستاوردهای انقلاب را به نمایش بگذارید و در برابر تبلیغات سوء دشمن بایستید.