کنکوری‌ ها مراقب کلاهبرداران فضای مجازی باشند
کنکوری‌ ها مراقب کلاهبرداران فضای مجازی باشند
رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت:افرادی که امسال در کنکور سراسری آزمون خواهند داد مراقب افراد سودجو و کلاهبردار مجازی باشند تا در دام این افراد گرفتار نشوند.

به گزارش شمس، سرهنگ “محسن محمودی” در تشریح این خبر اظهار داشت:برخی از افراد سودجو و کلاهبردار برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود از هر راه و روش ممکن استفاده کرده تا قربانیان خود را به دام بیاندازند.

وی تصریح نمود: با توجه به نزدیکی برگزاری کنکور سراسری، مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای کلاهبرداری خود با تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی مبنی بر فروش سوالات کنکور اقدام به کلاهبرداری از دانشجویان و دانش آموزان را می‌نمایند.

سرهنگ محمودی بیان داشت:در این بین افرادی هستند که با ناآگاهی و بی توجهی به توصیه‌ها و آموزش‌های سایبری اقدام به پرداخت هزینه برای دریافت سوالات می‌کنند در حالی که سوالی در کار نبوده و واریز کنندگان مبالغ در دام کلاهبرداران گرفتار می‌شوند.

این مقام انتظامی هشدار داد: با توجه به بالا بودن امنیت طراحی، تکثیر و توزیع سوالات کنکور دانشجویان و دانش آموزان فریب این نوع تبلیغات جعلی را در فضای مجازی نخورند و از اعتماد کردن به کاربران در فضای مجازی و واریز کردن مبالغی مبنی بر دریافت سوالات خودداری کنند چرا که این نوع تبلیغات کلاهبرداری بیش نیست.

سرهنگ محسن محمودی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : افرادی که در فضای مجازی با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریت های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

انتهای پیام/