کمبود تخم مرغ نداریم/ فروش تخم مرغ ارزان‌تر از قیمت مصوب
کمبود تخم مرغ نداریم/ فروش تخم مرغ ارزان‌تر از قیمت مصوب
هاشم‌زاده محتشم گفت: در حال حاضرنه‌تنها کمبودی در مصرف خانگی نداریم، بلکه مازاد مصرف خودمان را نیز به استان‌های آذربایجان‌غربی و اردبیل و کردستان ارسال می‌کنیم.

«مصطفی هاشم‌زاده محتشم» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس با رد موضوع «کمبود تخم مرغ در آذربایجان‌شرقی» گفت: قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ برای مصرف کننده ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان و درب مرغداری ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است؛ در حالی‌که قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف کننده حوالی ۳۹ هزار تومان است که حتی از نرخ مصوب نیز کمتر است.

وی افزود: ۱۲۶ واحد مرغ تخمگذار در آذربایجان‌شرقی در حال فعالیت هستند و ۹.۶ درصد تخم مرغ کل کشور در استان ما تولید می‌شود و در حال حاضر با توجه به اینکه در پیک تقاضای مصرف تخم‌مرغ هستیم، نه‌تنها کمبودی در مصرف خانگی نداریم، بلکه مازاد مصرف خودمان را نیز به استان‌های آذربایجان‌غربی و اردبیل و کردستان ارسال می‌کنیم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار آذربایجان‌شرقی در ادامه بیان داشت: تنها در بعضی مقاطع زمانی آن هم صرفاً در بخش صنعتی تولید تخم مرغ ما کفاف نمی‌دهد، که میزان کمبود را از استان تهران و البرز جبران می‌کنیم.

گفت‌وگو از میلاد نوروزی

انتهای پیام /