کارتن‌خواب میلیاردر در تبریز/ معتادین و کلاهبرداران برای درآمد مظلوم‌نمایی می‌کنند
کارتن‌خواب میلیاردر در تبریز/ معتادین و کلاهبرداران برای درآمد مظلوم‌نمایی می‌کنند
کلامی می‌گوید پیرمرد کارتن‌خواب در تبریز میلیاردر است اما به دلیل اختلال حواس مدام از خانه بیرون می‌زند و در کوچه و خیابان می‌خوابد و مردم نیز فکر می‌کنند او فقیر است.

«محمد کلامی» در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شمس با بیان اینکه شاهد تغییر رویکرد تکدی‌گری در جامعه هستیم، اظهار داشت: در تبریز اخبار و تصاویری از زندگی یک نفر در زیر پل و یا تخلیه‌ی اسباب اثاثیه‌ی مستاجر کنار خیابان منتشر و با بازتاب رسانه‌ای شهروندان به آن افراد کمک مالی می‌کنند و در این میان تشری نیز به کمیته امداد می‌زنند و می‌گویند پس نهادهای حمایتی کجایند اما آیا واقعاً تمامی آن افراد نیازمندند؟

وی افزود: از رسانه‌ها خواهشمندم قبل از بازتاب برخی موارد برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی با کمیته امداد در تماس باشند چراکه برخی از آن‌ها را ما بهتر از سایرین می‌شناسیم. مثلاً فردی که می‌گوید لوازم خانه‌اش را در هتل مرمر موجر بیرون ریخته است نیازمند است؟ قطعاً مستاجران این مناطق نیز دست‌شان به دهان‌شان می‌رسد که ماهیانه بیش از دو میلیون تومان اجاره می‌دهند و اگر در نقطه‌ای دیگر از شهر مستاجر بوده پس در مقابل هتل مرمر چه می‌کند؟

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با اشاره به انتشار خبری در سال ۹۹ مبنی بر کارتن‌خوابی یک پیرمرد در زیر پل راه‌آهن، خاطرنشان ساخت: این فرد میلیاردر است و در بهترین نقاط ملک و املاک دارد اما به‌دلیل اختلال حواس در کوچه و خیابان می‌خوابد و همگان او را به‌چشم یک نیازمند می‌بینند و قصد کمک مالی می‌کنند درحالی که اینگونه نیست.

وی عنوان کرد: اخیراً در میدان ساعت با نوشته‌ای در کنار خودپرداز مواجه شدم که نگارنده با ادعای فقر مالی شماره کارت و شماره تماس خود را همراه با قسم به دیوار چسبانده بود، با آن فرد تماس گرفتم و تاکید کردم جهت بهره‌مندی از کمک‌های مالی فردا در کمیته امداد حاضر شود اما وی نیامد و با تحقیقات میدانی متوجه شدیم وی در حوالی باسمنج زندگی می‌کند و خانواده‌اش را به‌دلیل اعتیاد ترک کرده است و پولی که مردم به حساب وی واریز می‌کنند صرف هزینه‌ی مواد مخدر می‌کند.

کلامی با تاکید بر اینکه هرکسی کنار خیابان است و خود را نیازمند نشان می‌دهد لزوماً فقیر نیست، متذکر شد: از شهروندان خواهشمندیم قبل از کمک مالی تحقیقات لازم را انجام و یا این موارد را به کمیته امداد و مستمندان و.. ارجاع دهند در غیر این صورت احسانی اتفاق می‌افتد که در فساد هزینه خواهد شد! نمونه‌اش فرد معتادی است که با کمک‌های مردمی مواد مخدر خرید و فروش می‌کند.

وی ادامه داد: حتی اگر کسی می‌خواهد شخصا به نیازمندان کمک کند می‌تواند با مراجعه به ما نتایج تحقیقات را از فرد مدنظر طلب کند و با حصول اطمینان هر چقدر می‌خواهد به آن شخص امدادرسانی نماید.

انتهای پیام/