چگونه با یک میلیون تومان خانه بخریم؟
چگونه با یک میلیون تومان خانه بخریم؟
مدیر ارشد مرکز جامع تخصصی املاک ساردور از نحوه سرمایه گذاری در حوزه مسکن حتی با یک میلیون تومان خبر داد.

به گزارش شمس، سیدهادی اسحقی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اگرچه آمار رسمی از قیمت مسکن وجود ندارد اما بر اساس داده‌های مرکز آمار چهل سال قبل هر متر خانه در تهران ۲ هزار تومان بود و مهر ۱۴۰۲ این قیمت به متری ۸۱ میلیون تومان رسیده است که به طور متوسط قیمت مسکن ۴۰ هزار برابر شده است.

وی ادامه داد: بر اساس همین داده‌های آماری سکه در طول چهل سال هشت هزار و ۵۰۰ برابر و دلار دو هزار و ۳۷ برابر شده است که در برابر افزایش قیمت ملک بسیار ناچیر هستند.

مدیر ارشد مرکز جامع تخصصی املاک ساردور تصریح کرد: پس به زبان آمار مشخص است که بازار ملک بهترین بازار برای سرمایه گذاری است که البته برخی چالش‌هایی در آن وجود دارد.

وی یادآور شد: اول اینکه تناسبی بین پس انداز مردم و خرید ملک وجود ندارد، دوم اینکه برای خرید ملک تخصص نیاز است و سوم شیوه خرید ملک مورد نقد قرار است.

اسحقی با اشاره به تجربیات این مجموعه در سال‌های گذشته گفت: ما در پروژه‌هایی مانند برج شفق، برج عتیق، مترو تبریز و…شرکت داشته‌ایم و همچنین در دوره کرونا بر اساس مسئولیت اجتماعی با همکاری با یک شرکت دانش بنیان دستگاه‌های محلول پاش، ماسک سه لایه جراحی و… تولید کردیم.

وی در خصوص مرکز جامع تخصصی املاک ساردور هم توضیح داد: ما در این مجموعه خرید و فروش ملک به روش نوین انجام می‌دهیم که در حال حاضر ۱۸ نفر جوان متخصص در بخش تجاری مجموعه مشغول به کار هستند. در بخش فنی و مهندسی در پروژه‌های معماری و محاسبات کارهای خوبی انجام داده‌ایم و در بخش حقوقی تمام پرونده‌های حقوقی مربوط به ملک در چارچوب قانون پذیرفته می‌شود.

مدیر ارشد مرکز جامع تخصصی املاک ساردور درباره صندوق راه اندازی شده در این مرکز برای خرید ملک توضیح داد: در این صندوق هرکسی که بخواهد حتی با یک میلیون تومان معامله گری را در بازار مسکن آغاز کند و این موضوع به اینگونه است که اگر کسی ملکی برای فروش دارد و عجله دارد این ملک به قیمت نقدشوندگی خریداری می‌شود.

وی ادامه داد: سپس هرکس به هر اندازه‌ای که بخواهد می‌تواند و یا می‌خواهد سهمی از این ملک می‌خرد؛ مثلا کسی می‌تواند به اندازه ده میلیون سهم از این خانه بخرد یا ۱۰۰ میلیون.

اسحقی با بیان اینکه مشخصات قانونی و مدارک ملکی کاملا مشخص و شفاف است، گفت: در این طرح ملک مثلا ۵ میلیاردی به ۲۰ نفر فروخته می‌شود و هرکدام به اندازه واریزی خودشان سهام‌دار آن ملک می‌شوند و مدارک قانونی هم به آنها تحویل می‌شود.

وی ادامه داد: این کار کاملا قانونی و شرعی است و اسناد آن کاملا شفاف است که سهم خریدار از سند اصلی مشخص می‌شود و سند آن داده می‌شود.

اسحقی در پاسخ به این سوال که اگر خریدار قصد فروش سهام خود را داشته باشد باید چه کند، یادآور شد: اگر فروشنده سهم عجله‌ای برای نقدشوندگی نداشته باشد برای این سهم خریدار پیدا می‌شود و با توجه به رشد و افزایش قیمت ملک فروخته و سهم فرد داده می‌شود.