چشم امید به سبز شدن چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز
چشم امید به سبز شدن چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز
با توجه به مشکلات چمن استادیوم یادگار امام تبریز و نظر به حضور تیم تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان نماینده ایران، نیاز به تعویض چمن بارها توسط کادر فنی تراکتور اعلام شده و با توجه به اختصاص منابع مالی در سفر رئیس جمهور به تبریز، متاسفانه این امر تا به امروز مسکوت مانده است.

به گزارش شمس، در سفر هیات دولت به آذربایجا‌شرقی، سجادی وزیر ورزش در بین خبرنگاران در مورد چمن ورزشگاه یادگار عنوان کرد که هیات دولت هر کمکی که بتواند در این مورد خواهد کرد.

اما ماجرای چمن به چند ماه قبل از پایان لیگ بازمی گردد. پاکو خمز سرمربی تیم تراکتور معتقد بود که کیفیت چمن ورزشگاه یادگار امام مطلوب نبوده و در روند بازی تیمش تاثیر می گذارد.

این چمن ابتدا به روش معمولی کشت شده بود که بعد از اینکه جواب نداد، چمن رولی روی آن کشیده شد و جالب اینکه بعد از آن چمن زیرین رشد کرده و کیفیت چمن را پایین آورد و همین موضوع صدای سرمربی تراکتور را درآورد.

اما خمز در بازی‌های پایانی تیم تراکتور دیگر کمتر به وضعیت چمن ورزشگاه پرداخت. حضور ۸۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه یادگار امام (ره) سبب شد که خمز دیگر پیشنهاد بازی تیمش در ورزشگاه اختصاصی در بنیان دیزل که چمن فوق‌العاده‌ای دارد را ندهد. در واقع استقبال تماشاگران تراکتور در بازی‌های پایانی تراکتور دلیل بود که خمز بی‌خیال کیفیت چمن ورزشگاه شده و بیشتر متکی به یار دوازدهم تیم باشد.

دلایل عدم کشت چمن ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی گفت: به دلیل بازی‌هایی آسیایی پیش روی تیم تراکتور، امکان کشت چمن ورزشگاه یادگار وجود ندارد.

حیبب ستوده‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: درایران چمن رول وجود نداشته و چمن رول باید از خارج وارد شود که طبق قوانین جهادکشاورزی چمن باید ۱۵ روز در قزنطیه باشد تا در صورت آلوده بودن، آفت را وارد کشور نکند و عملا امکان نگهداری این چمن‌ها در کامیون های مخصوص در این مدت زمانی هم ممکن نیست.

وی گفت: پیمانکار داخلی برای کشت چمن به شکل کشت ۸ میلیارد هزینه برآورد و مدت زمان هم ۹ تا ۱۸ ماه برآورد شده که با توجه به بازی‌های تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا ممکن نیست.

وی تصریح کرد: ورزشگاه بنیان دیزل مورد تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا نبوده و تنها محل برگزاری بازی‌های آسیایی تراکتور ورزشگاه یادگار بوده و عملا این مانع از هر گونه تغییرات در چمن ورزشگاه می‌شود.

ستوده تصریح کرد: البته هفته گذشته یک دستگاه به قیمت ۱۵۵ میلیون تومان خریدار کردیم که تقویت کننده کیفیت ورزشگاه است و نهایت تلاش خود را می کنیم تا وضعیت چمن به شکل مطلوبی باشد.

وی افزود: هر موقع باشگاه تراکتور مدیریت کرده که در ورزشگاه دیگری به میدان رود، ما حاضریم چمن ورزشگاه را عوض رده و هزینه آن که ۸ میلیارد تومان است توسط دکتر سجادی از اعتبارات سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی تامین بوده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

اقدامات سازمان جهاد کشاورزی برای ورود چمن ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: نهایت تلاش سازمان کشاورزی حل مشکل چمن ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز است.

محمود کیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: مجوز واردات هر گونه محصولات و نباتات کشاورزی از مرکز صادر می‌شود و در قوانین واردات هم ذکر شده که واردات هرگونه محصولات و نباتات کشاورزی مستلزم قرنطیه در مدت زمان ذکر شده است.

وی گفت: فتحی رئیس سازمان کشاوری استان فردی دلسوز نسبت به مسائل استان بوده و نهایت تلاش خود را بکار بسته تا مشکل چمن ورزشگاه یادگار امام(ره) هر چه سریع‌تر حل شود.

کیا تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان به جد در حال پیگیری موضوع است و امیدواریم شاهد حل مشکل چمن ورزشگاه یادگار از طریق راهکارهای قانونی باشیم.

نصیرزاده: تعویض چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) مهم‌ترین خواسته خِمز است

مدیرعامل باشگاه تراکتور گفت: تعویض چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) یکی از مهم‌ترین خواسته‌های کادر فنی است و امیدوارم با همت مسؤولان شاهد این اتفاق باشیم.

هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با تاکید بر اینکه تعویض چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) از اصلی‌ترین خواسته‌های پاکو خمز است، اظهار داشت: باتوجه به تفکرات سرمربی تیم، تراکتور با پاس‌های متوالی روی زمین به دنبال ارائه فوتبال مالکانه و تهاجمی است که متاسفانه کیفیت پایین چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) بازی فنی تیم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه چمن این ورزشگاه مانعی برای ارائه فوتبال زیباست، تاکید کرد: آقای خمز بارها خواستار تعویض چمن ورزشگاه یادگار امام شده است. باتوجه به اینکه دولت مالک این ورزشگاه است، امیدواریم با همت اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی و مساعدت متولیان امر در گمرک و جهاد کشاورزی، شاهد واردات چمن رولی در اسرع وقت باشیم.

نصیرزاده افزود: چمن این ورزشگاه در شأن هواداران تراکتور و رقابت‌های آسیایی نیست. باتوجه به زمان‌بر بودن کاشت چمن، بهترین راهکار واردات چمن رولی است که تحقق این مهم، نیازمند همت مسؤولان است.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان AFC اوایل مرداد‌ماه برای بازدید از ورزشگاه یادگار امام به تبریز می‌آیند و باید اقدامات لازم را با همکاری تمام ارگان‌های ذی‌ربط انجام دهیم.

نصیرزاده با قدردانی از همکاری‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان بیان داشت: آقای ستوده‌نژاد همواره در موضوعات گوناگون همراه ما بوده‌اند و با عنایت به اینکه باشگاه تراکتور به حمایت هوادارانش در بازی‌های آسیایی و لیگ بیست و سوم نیاز دارد و باتوجه به اهمیت موضوع تعویض چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) ما نیز از هیچ کمکی در این راستا دریغ نخواهیم کرد.

قول وزیر ورزش برای حل مشکل چمن ورزشگاه یادگار(ره) تبریز

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: تعویض چمن استادیوم یادگار امام تبریز تا پایان هفته جاری تعیین تکلیف می‌شود.

ستوده نژاد با اشاره به برنامه اداره کل  ورزش و جوانان استان برای تعویض چمن استادیوم ورزشگاه یادگار امام تبریز و تامین اعتبار آن؛ گفت: وزیر ورزش قول داده‌اند که اگر واردات چمن رولی مشکل گمرکی داشت از تهران حل کنند ضمن اینکه جهاد کشاورزی استان نیز در زمینه قرنطینه و مشکل آفت، اعلام همکاری کرده‌اند.

ستوده‌نژاد افزود: در همین راستا، یکی از شرکت‌‌های داخلی با شرکتی از ترکیه که در زمینه چمن های رولی فعالیت می کند وارد رایزنی شده که ظرف چند روز آینده، این موضوع تعیین تکلیف می‌شود.

وی تاکید کرد: کاشت چمن در این استادیوم به دلیل انجام بازی‌های تراکتور در آن و همچنین زمان‌بر بودن کشت چمن، منتفی است از این رو بهترین گزینه، وارد کردن چمن رولی متناسب با آب و هوای تبریز است.

وی خاطرنشان کرد: برای نگهداری چمن فعلی این استادیوم نیز قرارداد نگهداری و تعمیر موتورخانه سامانه هیتینگ به ارزش ۶ میلیارد تومان منعقد شده تا در روزهای سرد و زمستانی، کیفیت و رنگ و شکل ظاهری چمن حذف نشود.

انتهای پیام/