چرا تراکتور تبدیل به محله برو بیا شد؟!
چرا تراکتور تبدیل به محله برو بیا شد؟!
سایه شوم دلالی در تراکتور طی چند فصل اخیر باعث شده این تیم به محله برو بیا تبدیل شود و ثبات واژه‌ای بسیار غریب با این تیم باشد.

سرویس ورزشی شمس: با جدایی پاکو خمز از تراکتور، دوباره روزهای پریشانی هواداران آغاز شد؛ هرچند که چهار هفته‌ای بود که با نتایج ضعیف تیم پیشبینی می‌شد پاکو خمز از تراکتور کنار گذاشته شود اما در نهایت خود خمز پیشقدم شد و بالاخره راه این مربی اسپانیایی و تیم تراکتور از هم جدا شد.

بعد از جدایی خمز نام‌های متعددی برای جانشینی وی مطرح شد؛ از سرمربیان سابق تیم‌های پایتخت تا قربان بردیف سرمربی سابق تراکتور که ناگهان از تیم جدا شد و مشخص نشد دلیل این جدایی چه بود. اما روز گذشته آمدن بردیف هم به گفته برخی رسانه‌ها منتفی شد تا باز هم هواداران منتظر خبر جدیدی از باشگاه باشند.

نگاهی به نقل و انتقالات تیم تراکتور در چند فصل گذشته نشان می‌دهد که حضور یک چیز در این تیم غیرقابل کتمان است؛ دلال! اگرچه برخی دوست دارند که نامی قانونی بر این افراد بگذارند و تحت عنوان ایجنت از آنها یاد کنند اما بیشتر هواداران معتقدند کاری که این افراد انجام می‌دهند دلالی است.

علاوه بر هواداران تراکتور که معتقدند جذب بازیکن و سرمربی در این تیم توسط دلال‌ها انجام می‌شود حتی برخی بازیکنان تیم تراکتور در سال‌های گذشته هم به این موضوع معترف بودند. احتمالا هیچکدام از هواداران تراکتور مصاحبه احسان حاج صفی را فراموش نکرده‌اند که وقتی از یک دلال معروف و حضور وی در تیم تراکتور سوال شد پاسخ داد که فوتبال کشور مدیون چنین افرادی است!

حتی محمدرضا اخباری هم بعد از جدایی از تیم تراکتور و حواشی که بعد از آن اتفاق افتاد به صورت غیرمستقیم به دخالت دلالان در این جدایی اشاره و ابراز نارضایتی کرد.

معادله نقل و انتقالات چند ساله تراکتور چندان پیچیده نیست؛ بازیکنان مسنی که معمولا مشتریان چندانی ندارند به تیم آورده می‌شوند و اگرچه کمک به تیم نمی‌کنند اما جیب دلالان را پر کرده و خودشان هم در یک تیم محبوب بازی می‌کنند. از سوی دیگر بازیکنان یا سرمربیان خوبی هم که جذب می‌شوند، معمولا یا یک قرارداد یک ساله دارند و یا با وجود قرارداد دو تا سه ساله بعد از مدتی به دلایل مختلف از تیم جدا می‌شوند. این همان چیزی است که دلالان می‌خواهند؛ هرچه جابجایی بیشتر، جیب دلالان پرتر!

جالب اینجاست که در چند سال اخیر برخی سایت‌های تهرانی هم آتش بیار این دلالی‌ها شده‌اند و کار به جایی رسیده که اخبار جذب بازیکن یا سرمربی ابتدا از این سایت‌ها و سپس از رسانه رسمی باشگاه اعلام می‌شود! سایت‌هایی که اتفاقا تا چند سال قبل از هیچ کاری برای تخریب تراکتور فروگذار نبودند و حالا هم یکی به نعل می‌زنند و یکی به میخ!

در این میان آنچه از دست می‌رود جام‌های مختلف برای تراکتور است و جان هوادارانش! چیزی که مطمئنا برای هیچ دلالی اهمیت ندارد.