چرا آکادمی تراکتور در ورطه گمراهی است؟
چرا آکادمی تراکتور در ورطه گمراهی است؟
فوتبال پایه باشگاه تراکتور در چند صباح گذشته دستکمی از فوتبال بزرگسالانش نداشته و روی چرخه تکراری فعالیت مدیرانی قرار داشته که آزمون خود را با ناکامی پس داده‌اند.

به گزارش شمس، در یک باشگاه فوتبال هرچند تیم بزرگسالان پیشانی و ویترین اصلی است لیکن از اهمیت تیم‌های پایه نیز نمی‌توان چشم پوشید به‌ویژه اینکه امروزه فوتبال به یک صنعت تبدیل شده و کشف و شناسایی استعدادها و رشد و پرورش آن‌ها برای درآمدزایی مهم قلمداد می‌شود.

آژاکس، بنفیکا و بارسلونا سرآمد باشگاه‌های دنیا در بحث فوتبال پایه بوده و در جهان فوتبال به کارخانه بازیکن‌سازی شهرت دارند، کارخانه‌ای که تولیدات آن هرگز متوقف نشده و طی هر فصل فوتبالی استعدادهایی از این باشگاه‌ها ظهور می‌کنند که با معرفی و فروش آن‌ها به سودهای کلان مالی رسیده‌اند.

در فوتبال ایران، فولاد خوزستان در این امر موفق عمل کرده و با فاصله بهترین باشگاه شناخته می‌شود و پس از این باشگاه می‌توان از دو باشگاه اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن به عنوان باشگاه‌های توانمند در فوتبال پایه یاد کرد.

اما چرا باشگاه تراکتور با قدمت بیش از نیم قرن در فوتبال پایه نتوانسته به پای این باشگاه‌ها برسد؟ سوالی است که پاسخ آن را می‌توان در سیاست‌های بالادستی پیدا کرد جایی که انتخاب‌های نادرست در مدیریت آکادمی باعث شده تا باشگاه محبوب در دل خطه‌ای با استعدادهای ناب در یک مسیر بیراهه قرار بگیرد.

به عبارتی، فوتبال پایه باشگاه تراکتور در چند صباح گذشته و البته از زمان واگذاری مالکیت این باشگاه به «محمدرضا زنوزی مطلق» دستکمی از فوتبال بزرگسالانش نداشته و روی چرخه تکراری فعالیت مدیرانی قرار داشته که آزمون خود را با ناکامی پس داده‌اند.

در نتیجه این انتخاب‌های نادرست همه ساله شاهد کوچ استعدادها از باشگاه تراکتور به سوی باشگاه‌های دیگر و معمولا با مقصد پایتخت هستیم و با این مقدمه به سراغ خبر درگوشی می‌رویم که به تازگی به دست خبرنگار ورزشی آناج رسیده و با پیگیری‌های صورت گرفته تایید شده است.

طبق شنیده‌ها، یکی از اصحاب رسانه ورزش تبریز بدون هیچ رزومه مربیگری به عنوان سرمربی تیم نوجوانان باشگاه تراکتور انتخاب و مشغول به کار شده است، خبرنگاری که رسانه او در روزهای اخیر با تیترهای پر زرق و برق برای مالک و مدیرعامل باشگاه تراکتور مرزهای تملق را هم جابجا کرده است!

فارغ از این خوش‌خدمتی که جبران انتصاب به نظر می‌آید! اینکه هدایت یک تیم پایه در باشگاهی به بزرگی تراکتور به مربیان بی‌تجربه، تازه‌کار و بدون دانش لازم سپرده می‌شود، جای بسی درنگ و تامل داشته و خود گواهی آشکار بر حضور فوتبال پایه این باشگاه در ورطه گمراهی است.

جالب‌تر این است که محمدرضا زنوزی مطلق، مالک باشگاه تراکتور مدعی است پس از ۵ سال تیمداری در تراکتور به بلوغ مدیریتی رسیده اما انتصاب‌های این چنینی در مجموعه تحت امر او نشان از بلوف بودن این ادعا دارد، گرچه در تیم بزرگسالان نیز اشتباهات بزرگ مدیریتی همچنان به قوت خود باقی بوده و نمود واضح‌تری دارد!

انتهای پیام/