پیشگیری از اعتیاد تنها با نصب بنر نمی‌شود!
پیشگیری از اعتیاد تنها با نصب بنر نمی‌شود!
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: شعار نه به اعتیاد نباید تنها به نصب بنر محدود شود، بلکه باید با کارهای ابتکاری انگیزه بیشتری برای پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر ایجاد شود.

به گزارش شمس، عابدین خرّم امشب در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با قدردانی از فعالیت‌های شبانه‌روزی نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی و دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: این استان برای فعالیت سوداگران مرگ ناامن است.

وی افزود: هر هفته شاهد این هستیم که تعدادی از نیروهای انتظامی و نظامی در کشور جان خود را در عرصه مبارزه با مواد مخدر فدا می‌کنند تا مسأله مواد مخدر بیش از این گریبانگیر جامعه نباشد.

خرّم ادامه داد: ضروری است در راستای پیشگیری از گرفتار شدن نوجوانان و جوانان در دام اعتیاد به خصوص روانگردان‌های صنعتی و غیرصنعتی که آسیب آن خانمان‌سوز است، اقدامات پیشگیرانه و آگاهی‌بخش بیشتری انجام شود.

وی گفت: متاسفانه شیوع اعتیاد از لحاظ سنی کاهش یافته و در بین بانوان نیز در حال افزایش است که باید به این موضوع به عنوان زنگ خطر نگریست.

خرّم متذکر شد: وضعیت آذربایجان‌شرقی به یمن تلاش‌های نیروهای انتظامی و نظامی، دستگاه‌های قضایی و فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد فعال در این حوزه نسبت به سایر استان‌ها بهتر است اما در حدی نیست که اظهار رضایت کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در زندان‌های استان اقدامات مناسبی در حوزه ترک اعتیاد انجام گرفته است، اضافه کرد: در حوزه پیشگیری از مواد مخدر باید با برنامه ورود کرد و دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در این زمینه باید فعال‌تر عمل کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی در سطح استان، تصریح کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان باید بیش از پیش در حوزه پیشگیری و آگاه‌سازی فعال باشد و شعار “نه به اعتیاد” نباید تنها به نصب بنر محدود شود، بلکه باید با کارهای ابتکاری انگیزه بیشتری برای پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر ایجاد شود.

پایان پیام/