پلکانی کردن مالیات اساتید دانشگاه به وزیر علوم ابلاغ شده است
پلکانی کردن مالیات اساتید دانشگاه به وزیر علوم ابلاغ شده است
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث پلکانی کردن مالیات اساتید دانشگاه، گفت: خوشبختانه با صحبت‌هایی که با رئیس جمهوری و وزیر علوم داشتیم، این موضوع رفع شد و رئیس جمهوری نیز این موضوع را به وزیر علوم ابلاغ کرد.

به گزارش شمس، علیرضا منادی در آئین آغاز به کار دومین کنگره‌ ملی بیماری‌های انگلی دام و انگل‌های مشترک انسان و حیوان در تبریز، اظهار کرد: دامپزشکی نقش بسیار مهمی در تأمین سلامت انسان‌ها دارد به‌ طوری که از ۱۷۵۰ جِرم زنده، ۸۳۴ جِرم مشترک بین انسان و حیوان است که این موضوع جایگاه مهم دامپزشکی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر امروز سازمان دامپزشکی وجود نداشت، ده‌ها وزارت بهداشت نیز پاسخگوی بیماری‌ها و مشکلات مربوط به دامپزشکی نمی‌شد و در حال حاضر وجود انگل‌ها تاثیر زیادی در اقتصاد و افت تولید دارند و ما باید به صورت جدی با انگل‌ها مقابله کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: بحث حفظ سرمایه‌ دامی جزو مهمترین موضوعات در کشور است و دامپزشک‌ها به‌عنوان سربازان گمنام این عرصه، حافظان سرمایه‌ دامی کشور محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به افزایش امید به زندگی در ایران بعد از انقلاب اسلامی، یادآور شد: مهم‌ترین عامل افزایش امید به زندگی در ایران رعایت بهداشت و مسائل مربوط به دامپزشکی است و دامپزشکی سهم زیادی در این موضوع دارد.

منادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس شورای اسلامی، گفت: در حال حاضر  ۱۰هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور مشغول به فعالیت هستند و خوشبختانه با تأسیس این قانون، موانع بیمه‌ای، مالیاتی، گمرکی و… از مسیر شرکت‌ها برداشته شده است و برخلاف گذشته که اساتید نمی‌توانستند شرکت تأسیس کنند، اکنون اساتید می‌توانند با تأسیس شرکت دانش‌بنیان در مسیر تبدیل علم به ایده حرکت کنند.

وی گفت: ایمنی غذایی یعنی این‌که ما بر سر سفره‌ سالم و ایمن بنشینیم و در واقع هرچقدر دامداران و دامپزشک‌ها کار خود را به درستی انجام دهند، به همان اندازه ما با خیال راحت بر سر سفره می‌نشینیم پس در کنار بحث امنیت غذایی، بحث ایمنی غذایی نیز حائز اهمیت است.

انتهای پیام /