نمایندگان شورا چه دغدغه‌هایی را مطرح کردند؟/ از حاشیه‌نشینی تبریز تا اتمام رینک شمالی
نمایندگان شورا چه دغدغه‌هایی را مطرح کردند؟/ از حاشیه‌نشینی تبریز تا اتمام رینک شمالی
صبح امروز جلسه اعضای شورا با نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات این کلانشهر در آستانه سفر رئیس جمهور به تبریز برگزار شد.

به گزارش شمس، امروز جلسه اعضای شورا با نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات این کلانشهر در آستانه سفر رئیس جمهور به تبریز برگزار شد.

در این جلسه اعضای شورای شهر تبریز به بیان مشکلاتی مانند حاشیه‌نشینی در تبریز، وضعیت طرح ملی مسکن، دریافت فایننس برای خط دوم مترو، رینک شمالی در تبریز، مشکلات ورزشگاه یادگار امام و… پرداختند.

عابدین خرّم در این جلسه با اشاره به مسائل و اولویت‌های تبریز برای طرح در سفر رئیس جمهور گفت: در این مدت برخی مشکلات با همکاری شهرداری و نهادهای دولتی مرتفع شده اما معضلی به نام حمل و نقل عمومی همچنان پابرجاست.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های ما در بحث مترو بود که وضعیت مناسبی ندارد اما امیدواریم ظرف دو سال آینده به وضعیت مناسبی برسیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات اساسی تبریز موضوع مسیرگشایی‌هاست، ابراز داشت: نمایندگان محترم مجلس در موضوعاتی که نیاز به تصمیم ملی است به ما کمک کنند تا مشکلات شهروندان تبریز را حل و زندگی خوبی برای آنها فراهم کنیم.

در این جلسه روح الله متفکر آزاد با اشاره به دستاوردهای نخستین سفر رئیس جمهور به تبریز اظهار داشت: خط دو مترو با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته به مرحله خوبی رسیده و با نزدیک به ۴۰۰ میلیون یورو به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: در این سفر حتما باید وزیر راه را به مناطق حاشیه‌ای ببریم تا وضعیت را ببینند و موضوه طرح ملی مسکن را هم بعد از سفر پیگیری کنیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در خصوص رینک شمالی تبریز هم گفت: باید اهمیت این پروژه در این سفر تشریح شود زیرا در صورت تمام نشدن این رینک تبریز با بحران آب مواجه خواهد شد.

در ادامه علیرضا منادی هم با بیان اینکه شهرداری خواسته‌هایش را به صورت مکتوب ارائه دهد، گفت: مسائلی که در این جلسه مطرح شد نیازمند چندین لایحه است که مدیران شهرداری با تدوین این لوایح می‌توانند منابع مالی را در سفر رئیس جمهور جذب کنند.

وی در خصوص اقدامات فرهنگی نمایندگان برای استان هم عنوان کرد: بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان سالها بود که ردیف بودجه‌ای نداشت اما ما توانستیم این بودجه را دریافت کنیم.

احمدعلیرضا بیگی هم در این جلسه با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها الحاق باسمنج به تبریز است، ابراز داشت: دوسالی است که پیگیر مساله هستیم اما به سرانجامی نرسیده‌ایم و باید از طریق دولت اقدام کنیم.

محمدحسین فرهنگی هم با اشاره به طرح‌های پیشنهادی در این سفر گفت: یکی از طرح‌ها مساله توسعه نیروگاه تبریز است که مطرح خواهد شد. در خصوص دغدغه تبدیل وضعیت کارکنان دولت مخالفت کرده و به همین دلیل لایحه در شورای نگهبان است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از طرح‌هایی که در این سفر مطرح خواهد شد انتقال آب سد شهید مدنی از طریق مهرانه رود است که هم موجب کاهش آلودگی هوا و هم باعث جذب گردشگر می‌شود که شهرداری باید در این مطالبه فعال باشد.

انتهای پیام/