«ورزقان» سرشار از منابع خدادادی‌ست ولی باز محروم است/ خواستار سفر استاندار آذربایجان‌شرقی به شهرستان هستیم
«ورزقان» سرشار از منابع خدادادی‌ست ولی باز محروم است/ خواستار سفر استاندار آذربایجان‌شرقی به شهرستان هستیم
امام جمعه ورزقان گفت: شهرستان ها با هیاهو و جنجال به جایی نمی‌رسد و یک مسئول واقعی باید به جای جنجال و هیاهو و داد و فریاد از هوش و قلم خود به نفع مردم استفاده کند تا مردم عزیز نتیجه آن را لمس کنند.

به گزارش شمس، حجت الاسلام مهدی پورمحمد امام جمعه ورزقان در جلسه ستاد نماز جمعه شهرستان ورزقان اظهار داشت: شهرستان ورزقان با داشتن این همه منابع عظیم خدادادی از داشتن حداقل امکانات و زیرساخت‌های لازم شهری و روستایی در محرومیت است و همچنان چشم انتظار همت مسئولان را می‌طلبد.‌

وی با بیان اینکه باید پیگیری مطالبات مردمی به طور جدی در اولویت قرار گیرد، افزود: انتظار داریم مسئول جدید ستاد نماز جمعه مطالبه گری را سرلوحه کار خود قرار دهد تا در بحث مطالبه گری یک تحول جدی را شاهد باشیم.

امام جمعه ورزقان افزود: مردم شهرستان باید نتیجه مطالباتشان را از سوی ستاد و خطبه‌های نماز جمعه از نزدیک و به معنای واقعی کلمه احساس کنند تا امیدواری در جامعه افزایش یابد.

وی در ادامه به نبود برخی امکانات زیر ساختی در ورزقان اشاره کرد و گفت: حق و حقوق مردم شهرستان در خدمات اجتماعی از سوی معادن خصوصاً معدن مس سونگون آن طور که باید ثمره‌ای در توسعه شهرستان نداشته و کمبودهای زیادی در حوزه‌های مختلف رفاهی، بهداشتی و … خصوصاً نبود آب شرب، تصفیه خانه آب، سیستم فاضلاب شهری، پارک شهری، استخر و… وجود دارد که مردم شهرستان از این وضعیت ناراحت و نسبت به آینده نگران هستند.

امام جمعه ورزقان با بیان اینکه شهرستان با هیاهو و جنجال به جایی نمی‌رسد، گفت: یک مسئول واقعی باید به جای جنجال و هیاهو و داد و فریاد، از هوش و قلم خود به نفع مردم استفاده کند تا مردم عزیز نتیجه آن را لمس کنند.

وی تاکید کرد: شهرستان ورزقان بیش از همیشه به وحدت و آرامش نیاز دارد و با تلاش و پیگیری‌ها می‌توان برای مردم رنج کشیده ورزقان کاری کرد.

امام جمعه ورزقان به منابع عظیم خدادادی در شهرستان ورزقان پرداخت و افزود: با داشتن این همه منابع خدادادی از جمله مس و طلا شهرستان ورزقان از کمبود امکانات و محرومیت رنج می‌برد با این وجود استاندار آذربایجان شرقی به شهرستان‌های مختلف استان سفر و از نزدیک در جریان مشکلات شهرستان‌ها قرار می‌گیرند، ولی علی رغم درخواست مردم از استاندار برای سفر به ورزقان و پاسخ به مطالبات مردمی، متأسفانه تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی اظهار کرد: در بحث مطالبه گری به این حد راضی نبوده و اگر به مطالبات مردم ورزقان رسیدگی نشود، مطمئن باشید تا حصول نتیجه از طرق مختلف پیگیری خواهیم کرد و کوتاه نخواهیم آمد.

انتهای پیام/