واکسن کرونا احتمال مرگ را ۹۹ درصد کاهش می‌دهد/ به شایعات توجه نکنید و واکسن بزنید
واکسن کرونا احتمال مرگ را ۹۹ درصد کاهش می‌دهد/ به شایعات توجه نکنید و واکسن بزنید
پورمحمدی می‌گوید میزان فوت در میان افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند کمتر از یک درصد است.

به گزارش شمس، «محمدرضا پورمحمدی» در چهل و یکمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، با اشاره به پوشش ۷۱ درصدی واکسیناسیون در استان، اظهار داشت: مردم باید از هر واکسنی که موجود است استقبال کرده و به حاشیه‌ها و شایعات توجه نکنند.

وی افزود: میزان فوت در میان افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند کمتر از یک درصد و در میان سایر مبتلایان کرونا، ۳۷ درصد است و باید این موضوع را با صراحت اعلام کنیم که واکسیناسیون بهترین راه ایجاد ایمنی در جامعه است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در بحث مدیریت کرونا شرایط نسبتاً قابل قبولی داریم، افزود: با وجود اینکه در ماه‌های گذشته از نظر تأمین واکسن نگرانی داشتیم، اما امروز خوشبختانه هیچ مشکلی در این خصوص نداریم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دسترسی به واکسن برای همه مردم امکان‌پذیر است و روند رو به بهبود مدیریت کرونا نیز حاصل همت همگانی برای تسریع در روند واکسیناسیون بوده است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه سیاست وزارت بهداشت، قرنطینه هوشمند است، افزود: محدودیت‌های اجتماعی برای افرادی که واکسینه شده‌اند به تدریج کاهش خواهد یافت و دریافت خدمات منوط به تزریق واکسن خواهد بود.