هوای تبریز؛ ناسالم برای تمامی گروه ها!
هوای تبریز؛ ناسالم برای تمامی گروه ها!
سخنگوی اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: بر اساس آخرین آمارهای ثبت شده در مرکز پایش آلودگی استان، شاخص آلودگی هوای تبریز در ساعت هفت صبح امروز به ۱۵۵ رسیده است.

به گزارش شمس، ناصر منوچهری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: این شاخص وضعیت ناسالم برای تمامی گروه های سنی را نشان می دهد که باید مردم از تردد غیرضروری در شهر خودداری کرده و تا پایین آمدن شاخص های آلودگی مقررات و موارد اعلامی از سوی نهادهای مسئول را به دقت رعایت کنند.

وی ملاک عملکرد کمیته اضطرار و پایش آلودگی هوای آذربایجان شرقی را شاخص های میانگین ۲۴ ساعته اعلام و اضافه کرد: بر اساس تصمیم این کمیته هر گونه تعطیلی مدارس و ادارات و سازمان های دولتی و غیردولتی اعلام و ابلاغ می شود که تاکنون در این رابطه فقط برای تعطیلی مدارس تصمیم گیری شده است.

منوچهری میانگین شاخص آلودگی هوای تبریز در ۲۴ ساعت گذشته را معادل ۱۴۴ اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه طی سال های اخیر و در نیمه دوم سال به دلیل برودت هوا، وارونگی هوا در بیشتر شهرهای بزرگ و صنعتی رخ می دهد، اظهار داشت: بر همین اساس غلظت هوا نیز بیشتر می شود که اغلب شهرهای بزرگ با این چالش مواجه هستند.

منوچهری ادامه داد: در صورت تداوم پایداری هوا در تبریز روند آلودگی ادامه دارد که با اعلام اداره کل هواشناسی این وضعیت تا عصر امروز ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، هم اکنون شاخص آلودگی هوا در ایستگاه هتل مرمر تبریز برابر ۱۵۹، ایستگاه باغشمال ۱۳۶، ایستگاه میدان نماز ۱۵۲ و ایستگاه راه آهن ۷۰ است.

شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا یکصد سالم، از یکصد تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمامی گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

طی هفته جاری جوی پایدار در آذربایجان شرقی حاکم بوده و موجب کاهش کیفیت هوا به ویژه در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان شده است، اما انتظار می رود نفوذ سامانه بارشی، موجب جوی ناپایدار همراه با افزایش ابر، بارش باران و برف و کاهش غلظت آلاینده ها از روز چهارشنبه شود.

شاخص آلاینده های جوی امروز برای چهارمین روز پیایی در تبریز و شهرهای اطراف در شرایط ناسالم قرار دارد و موجب فعالیت غیرحضوری مدارس شده است.

انتهای پیام/