هدیه زندگی کودک بنابی به سه بیمار با اهدای عضو
هدیه زندگی کودک بنابی به سه بیمار با اهدای عضو
سه بیمار چشم‌ انتظار عضو، با عمل اهدای عضو امید محبت زاده زندگی دوباره را تجربه کردند.

به گزارش شمس، مهسا صادقیان، مسئول واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی بیمارستان امام رضا(ع) تبریز گفت: با عمل اهدای عضو «امید محبت زاده» کودک هفت ساله اهل بناب در اتاق عمل پیوند اعضای این بیمارستان، سه بیمار چشم‌ انتظار عضو زندگی دوباره را تجربه کردند.

وی افزود: شادروان که دچار مرگ مغزی شده بود با طی شدن فرآیند تائید مرگ مغزی و اخذ رضایت از اولیا توسط همکاران واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی بیمارستان امام رضا(ع) تبریز سه عضو حیات بخش به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی با توصیف اینکه اهدای عضو از ارزشمندترین و زیباترین فداکاری‌های انسانی و اوج بخشندگی است و شاید سخت‌ترین و تلخ‌ترین لحظه زندگی خانواده یک فرد دچار مرگ مغزی باشد، گفت: این خانواده‌ها با روح متعالی که دارند حتی در مرگ عزیزانشان هم زندگی نهفته است و این زندگی را بدون هیچ چشم داشتی به کالبد رنجور بیماران نیازمند می‌بخشند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با توجه به عدم وجود بیمار با شرایط اهداء عضو در استان آذربایجان شرقی این سه عضو به مراکز دیگر کشور ارسال شد و کلیه اول به یک بیمار پسر ۱۳ ساله در استان فارس، کلیه دوم به یک بیمار دختر ۲۰ ساله اهل یاسوج و عضو کبد به یک بیمار پسر ۱۵ ساله اهل جیرفت پیوند زده شد.

تنها راه ادامه حیات برای بیماران مبتلا به نارسایی پیشرفته کلیه و کبد، پیوند عضو است؛ هر سال تعداد زیادی از بیماران نیازمند به پیوند عضو که در لیست انتظار هستند، جان خود را از دست می‌دهند و این در حالی است که اعضای سالم برخی افراد دچار مرگ مغزی، زیر خاک مدفون می‌شوند.

انتهای پیام /