نه به استاندار پروازی/ طرح اسامی بزرگ بجای نام‌های کوچک
نه به استاندار پروازی/ طرح اسامی بزرگ بجای نام‌های کوچک
استاندار آذربایجان‌شرقی باید بومی و چهره‌ای شاخص باشد. این مطالبه‌ایست که اکثر نمایندگان مجلس و مردم از وزارت کشور دارند.

سیاسی شمس: با آغاز کار احمد وحیدی در وزارت کشور گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی قوت گرفته و گزینه‌های مختلفی از سوی مجمع نمایندگان استان، ستاد سیدابراهیم رئیسی و کمیته‌ی مرکزی انتصابات به وزارت کشور پیشنهاد شده است.

در میان گزینه‌های مطرح برای استانداری اسامی چهره‌های شاخص و قدری به‌چشم می‌خورد که نقطه‌ی عطفی برای آذربایجان‌شرقی است. برخی از گزینه‌ها سابقه‌ی معاونت وزیری برخوردارند و در قیاس با استانداران دولت روحانی یک سر و گردن بالاترند و وجود این افراد عملاً بهانه‌ای برای انتصاب استاندار غیربومی برجای نمی‌گذارد.

روح‌الله متفکرآزاد نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار شمس می‌گوید: “ما مخالف اصرار نمایندگان مجلس بر انتصاب یک استاندار و اعمال فشار به وزارت کشور هستیم چراکه در این‌صورت نقش نظارتی مجلس به حاشیه می‌رود اما توصیه‌مان به وزارت کشور انتصاب استاندار بومی است چراکه گزینه‌های شاخص طرح شده نشان می‌دهد در این استان قحط‌الرجال نیست.”

صحبت‌های عضو هیئت رئیسه‌ی مجلس در امتداد خواستِ مردم است. شهروندان همواره در برابر استانداران پروازی که شناختی از آن‌ها نداشته‌اند رویکرد دفعی از خود به نمایش گذاشته‌اند چراکه معتقدند استانداران غیربومی با نیازها و دردهای دیارشان آشنایی ندارند و حضور آنان در سایر استان‌ها برای پذیرش مسئولیت نوعی فرصت‌سوزی است.

علی‌ایحال تا زمانیکه آذربایجان‌شرقی دارای چهره‌های ملی است نیازی به استاندار پروازی نیست چراکه گزینه‌ی بومی نه‌تنها از استان خود شناخت دارد بلکه همکاران‌اش را نیز می‌شناسد و مبنای انتخاب مدیران کل سفارشات سایرین نخواهد بود.

انتهای پیام/