نام و اندیشه آیت‌الله مصباح یزدی در متن انقلاب زنده خواهد ماند
نام و اندیشه آیت‌الله مصباح یزدی در متن انقلاب زنده خواهد ماند
در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد ارتحال آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم به بیان ویژگی‌ها و مجاهدت‌های این علامه فقید پرداخت.

به گزارش شمس؛ روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد ارتحال آیت الله محمدتقی مصباح یزد، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به آثار و تالیفات بدیع آیت الله فقید مصباح یزدی، گفت: وی در تولید اندیشه دینی و کتب راهگشا کم نظیر و در توسعه تفکرات دینی در کشور بسیار تاثیرگذار بود.

وی حضور انقلابی در میدان های مختلف مورد نیاز نظام اسلامی را از دیگر ویژگی های ممتاز آیت الله مصباح عنوان و اظهار کرد: شخصیت علمی، فقهی و انقلابی ایشان به حدی است که بارها مورد تمجید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح جایگاه یگانه ای برای مقام رهبری داشت، افزود: این جایگاه به دلیل تلاش ها و مجاهدت های این علامه عالی مقدار در منظومه فکری و سیاسی جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام آل هاشم تفاسیری همچون برکت ماندگار حوزه، صاحب حرف نافذ، سطح بالای علمی و معنوی، دارای بصیرت و صفا، منبع فکری و اندیشه بی غل و غش در معارف اسلامی، شخصیت جامع علمی و فکری، روشنفکری برجسته و دارای اخلاص و تقوی را از جمله تعابیر بی مانند مقام رهبری از آیت الله مصباح یزدی بیان کرد که نشان دهنده جایگاه علمی و فکری وی است.

وی ولایت پذیری و علم سرشار و تواضع خالصانه را از جمله ویژگی های برجسته آیت الله مصباح خواند که نام و یاد او را در تاریخ ایران اسلامی جاودانه کرده است و بر همین اساس اندیشه او در متن انقلاب زنده است و زنده خواهد ماند.

گفتنی است؛ محمدتقی مصباح یزدی در سال ۱۳۱۳ در شهر یزد به دنیا آمد و پس از عمری پربار و مجاهدت در راه تثبیت نظام اسلامی ۱۲ دی ماه سال ۱۳۹۹ چشم از جهان فرو بست.