انتخابات؛ نماد احساس مسئولیت / شرکت در انتخابات حق و تکلیف است
انتخابات؛ نماد احساس مسئولیت / شرکت در انتخابات حق و تکلیف است
نماینده ولی فقیه استان آذربایجان شرقی در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه که توسط بسیج رسانه استان برگزار شد به بررسی راهکارها و چالش های انتخابات پیش رو پرداخت.

به گزارش شمس، آیت‌الله آل هاشم صبح امروز در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: بهترین رسانه آن است که منافع عمومی و ملی مردم را در نظر بگیرد و مردم را در محصولات خود شریک بداند تا مردم نظرات خود را به آسانی با آنان به اشتراک بگذارند.

وی با بیان اینکه توجه به حقیقت جامعه ویژگی مهم یک رسانه است، افزود: رسانه ها باید در بحران های مختلف مردم را دلگرم و در یک کلام رسانه باید از مردم و در میان مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید از بیان دروغ، غلو و دگرگونی حقایق بپرهیزند و از فرد یا گروه خاص حمایت نکنند، تاکید کرد: رسانه‌ها شرایطی را به وجود بیاورند که موجب خوشنودی خدا و خلق خدا باشد؛ نقش منفی رسانه‌ها، جامعه را تهدید و نقش مثبت آن سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

بایدها و نبایدهای رسانه

وی با تاکید بر اینکه لزوم رعایت بایدهای رسانه‌ای در رویدادهای مهم ازجمله انتخابات، ادعان داشت: ایجاد امید در نسل جوان و امیدوارآفرینی بین مردم نسبت به آینده کشور، تربیت و رشد اجتماعی، زیبا بیان داشتن مطالب و معرفی الگوهای مثبت اجتماعی و سیاسی از جمله باید هاست که رسانه‌ها مکلف به عمل آن هستند.

امام جمعه تبریز همچنین به نباید‌های رسانه ای پرداخت و خاطر نشان کرد: عدم بیان و انتشار اخبار دروغ، پرهیز از افشای اسرار مردم و حاکمیت، دوری از پخش منکرات، دوری از ترویج باطل، دوری از استهزاء و تمسخراتی که حیثیت فردی و جمعی را به خطر بیندازد، پرهیز از تفرقه میان احزاب و گروه‌ها، خودداری از طرح مسائل نژادی، پرهیز از چهره سازی و تبلیغ افراد یا گروه‌های منحرف از جمله نباید های رسانه ای است که رعایت کنند.

آل هاشم تاکید کرد: رسانه‌ها رکن مهمی از مردم سالاری جامعه هستند که در جهت تبلیغ برای حضور پرشور مردم در انتخابات وارتقای فرهنگ عمومی و سیاسی و ارتقای مشارکت در انتخابات کوشا باشند.

شرکت مردم در انتخابات حق و تکلیف است

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه شرکت مردم  در انتخابات حق و تکلیف است، افزود: حق انتخاب، امتیازی است که برعهده افراد جامعه گذاشته شده که سرنوشت کشور خود را در قالبی که می‌خواهند رقم بزنند.

نماینده ولی فقیه در استان متذکر شد: تکلیف فقط مربوط به افراد مذهبی نیست، حتی اگر فردی مذهبی هم نباشند ایرانی که هستند پس باید در سرنوشت کشور خود دخیل باشند.

وی ادامه داد: مردم مکلف به اطاعت از فرمان ولی فقیه هستند و ملت مسلمان ایران میدانند که این عمل واجب کفایی تحت شرایطی تبدیل به واجب عینی می‌شود؛ یکی از اهداف دشمن تخریب انتخابات است که مردم می توانند با حضور پرشور خود در انتخابات که یک تکلیف است دشمن را مایوس کنند.

انتخابات؛ نماد احساس مسئولیت

آل هاشم خاطر نشان کرد: انتخابات نماد احساس مسئولیت و تقویت بنای امنیتی کشور است. مهمترین رکن نظام و خواست مردم تامین امنیت است، توجه مردم به انتخابات مجلس و مشارکت بالا در آن، قدرت ایران را در تعاملات با سایر کشورها ارتقا می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در کشور ۱۷هزار شهید ترور داریم، تاکید کرد: دشمنان نظام از همان ماه‌های اول پیروزی انقلاب تمام سعی خود را برای مقابله با نظام نوپای اسلامی داشتند و جنگ را در طول این سال ها به گونه ‌های مختلف بر ما تحمیل کردند اما باید بدانند که تنها جنگی که یک وجب از خاک به دشمن واگذار نشد؛ جنگ ۸ساله دفاع مقدس است و جمهوری اسلامی همچنان پرقدرت پیش می رود.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین در خصوص انتخابات مجلس خبرگان اظهار کرد: فردی که به خبرگان می‌رود باید مردم شناس باشد و به وظیفه خود عمل کند، اینکه اهالی بازار و اصناف، اقشار مختلف مردم و هیات، کسبه و… به طور خود جوش به بنده اظهار لطف دارند و حمایت می کنند تشکر می‌کنم.

وی  با تاکید به اینکه مردم و رسانه ها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند گفت: حتی یک رای بیشتر تیری است بر قلب دشمن، از مردم آذربایجان می‌خواهم رکورد دار مشارکت در انتخابات باشد و بر سایر استان‌ها پیشی بگیرد.

گفتنی است؛ اصحاب رسانه و خبرنگاران در این نشست به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص انتخابات پرداختند.