منطقه آزاد ارس بهشت سرمایه‌گذاری نوین است
منطقه آزاد ارس بهشت سرمایه‌گذاری نوین است
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت: ارس بهشت سرمایه‌گذاری نوین و قطب صنایع تبدیلی و ظرفیت‌های گردشگری است.

به گزارش شمس، حسین حاتمی امروز در نمایشگاه ارس اکسپو ۲۰۲۳ در نمایشگاه بین‌المللی تبریز اظهار داشت: ارس منظومه‌ای از زیبایی‌ها و ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی، صنعتی، گردشگری و طبیعی است که معرفی هر یک نمایشگاهی متفاوت را می طلبد.

وی ادامه داد: که رود تاریخی ارس با بیش از یک هزار کیلومتر طول هزاران سال است که منطقه را سیراب می‌کند و اکنون باید این منطقه را با ظرفیت های نوین خود باز تعریف کنیم و بر همین اساس هم افزایی در حوزه‌هایی نظیر صنعت، تجارت و کشاورزی و عمق بخشی به روابط ملتها و دولت ها باید خروجی نمایشگاه ارس اکسپو باشد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت: ارس با چهار منطقه منفصل و پیوستگی با ایران بزرگ و مجاورت با دو شهر مهم ارومیه و تبریز و قرارگیری در تقاطع کریدوری شرق به غرب و شمال به جنوب و به واسطه ظرفیت هایی چون پل های تاریخی، سدهای خداآفرین و هزاران هکتار زمینهای کشاورزی با آبیاری نوین، بهشت سرمایه گذاری نوین و قطب صنایع تبدیلی و ظرفیت های گردشگری است و این نمایشگاه باید بستری برای تبیین این توانمندی ها باشد.

پایان پیام/