مسیر توسعه اقتصادی آذربایجان‌شرقی باید با سرعت بیشتری ادامه یابد
مسیر توسعه اقتصادی آذربایجان‌شرقی باید با سرعت بیشتری ادامه یابد
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: مسیر توسعه اقتصادی آذربایجان‌شرقی به عنوان یکی از قطب‌های تاریخی تولید و تجارت و سرمایه گذاری کشور باید با سرعت بیشتری ادامه یابد.

به گزارش شمس، سید احسان خاندوزی، روز پنجشنبه، سوم شهریورماه در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز، اظهار کرد: در دومین روز از هفته دولت، در جریان سفر خود به آذربایجان شرقی در جمع مدیران اقتصادی استان و دستگاه‌های تابع حضور داشته و نقاط ضعف و چالش‌هایی که باید مرتفع شوند، مطرح شد، تا مسیر توسعه اقتصادی آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب‌های تاریخی تولید و تجارت و سرمایه گذاری کشور با سرعت بیشتری ادامه یابد؛ پیشنهادات متعدد خوبی در این زمینه مطرح شد و باید پیگیری های لازم انجام گیرد.

وی با اشاره به مشکلات موجود پیش روی فعالان اقتصادی و تولیدی، اظهار کرد: متاسفانه زمان زیادی صرف مراحل قانونی می‌کردند که بنا شد در حوزه دستگاه‌های اقتصادی استان از جمله گمرک، سازمان مالیاتی و شبکه بانکی در این زمینه فعال تر عمل کنند.

خاندوزی اضافه کرد: متاسفانه مطرح شد که بخشی از منابع جذب شده بانک‌های خصوصی استان، صرف تسهیلات به کارآفرینان و تولیدکنندگان نمی‌شد هرچند تعداد این بانک‌ها انگشت شمار است،  اما همان دو سه بانک خصوصی که کمتر از ۱۰ درصد  منابع جذب شده را داخل خود استان صرف فعالیت‌های اقتصادی کنند، حتما از سمت بانک مرکزی پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: فرصت کوتاهی به این بانک‌ها داده شد تا هرچه سریع تر روال خود اصلاح کرده و کمک حال تولیدکنندگان و کارآفرینان باشند در غیر این صورت برخورد انتظامی انجام می‌گیرد.

وزیر اقتصاد در خصوص مجموعه ای از حسابهای مربوط به شرکت های بزرگ اقتصادی گفت: شرکت های اقتصادی بزرگ استان علی‌رغم پیشرفتی که دارند اما همچنان احتساب مالیاتی به نام سایر استان ها صورت می‌گیرد.

وی گفت: چه در حوزه شرکت ملی صنایع مس ایران و چه در حوزه شرکت های زیرمجموعه ایمیدرو متاسفانه یک هم آمیختگی با سایر شرکت‌های زیرمجموعه آن ها به وجود آمده است که امیدواریم وزارت صمت کمک کند تا بتوانیم این حساب ها را در مبدا از هم مستقل کنیم که در احتساب مالیات نیز منفعتش مجددا به خود استان برگردد.

انتهای پیام /