مسیرهای حادثه خیز آذربایجان‌شرقی اصلاح و بهسازی شود
مسیرهای حادثه خیز آذربایجان‌شرقی اصلاح و بهسازی شود
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مسیرهای پرتردد و حادثه خیز استان با اتخاذ تمهیدات لازم و تامین منابع از سوی سازمان برنامه و بودجه اصلاح و بهسازی شود.

به گزارش شمس، «عابدین خرّم» روز چهارشنبه در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات با تاکید بر لزوم جدیت تمام دستگاه های اجرایی مسوول برای کاهش تصادفات و اصلاح نقاط حادثه خیز آذربایجان شرقی، افزود: اولویت فعالیت دستگاه های ذیربط در مسیرها و جاده هایی باشد که تعداد سوانح و تصادفات در آن ها بالاست.

وی اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، اقدامات لازم برای جلوگیری از تصادفات و حوادث و اصلاح نقاط حادثه خیز را در دستور کار خود قرار دهد و پلیس نیز برای کاهش تصادفات در کوتاه مدت، تیم هایی برای کنترل سرعت در این نقاط مستقر کند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تجربه موفق کاهش تصادفات و سوانح در ایام عید نوروز امسال، گفت: در این ایام و زمان اوج ترافیک و حضور مسافران در استان، با مجموعه اقدامات فوق العاده جلوی افزایش سوانح و تصادفات گرفته شد.

خرّم، ادامه داد: در این مقطع تمام دستگاه ها بسیج شده و با تمام توان وارد میدان عمل شدند که نتیجه آن، کنترل تصادفات و کاهش سوانح و تلفات بود که این یک تجربه موفق به شمار می آید.

وی با اشاره به استفاده از این تجربه موفق، یادآور شد: در سایر ایام سال نیز این اقدامات و تدابیر انجام و جلوی سوانح و تصادفات گرفته شود، زیرا افزایش تصادفات و فوتی ها برازنده مدیریت استان و دستگاه ها نیست.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی توسط دستگاه های اجرایی گفت: با توجه به اینکه جاده های استان از لحاظ آسفالت، نصب دوربین و اصلاح نقاط حادثه خیز نسبت به گذشته بهتر شده است، آمار سوانح و تلفات نیز باید با فرهنگ سازی و آموزش های مناسب کاهش یابد.

خرّم افزود: با توجه به اینکه درصد بیشتر بار ترافیکی تبریز در اتوبان شهید کسایی است، شهرداری تبریز باید در انجام تعهدات خود در این اتوبان تسریع کند تا طرح در موعد مقرر به اتمام رسیده و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم کنترل وسایط نقلیه عمومی برای تضمین سلامت شهروندان، یادآور شد: پلیس راه نسبت به رفت و آمد وسایط نقلیه جمعی و عمومی حساسیت بیشتری به خرج دهد تا ایمنی خودرو، هوشیاری راننده و سرعت مجاز، امنیت مسافران و افراد حفظ و جلوی حوادث گرفته شود.

خرّم، با تکید بر اینکه مصوبات شورای راهبری کاهش تصادفات لازم الاجراست، ادامه داد: در موضوع ترافیک همه دستگاه ها به وظایف خود عمل کنند و ما نیز در مدیریت استان از نظر منابع و بودجه پشتیبانی های لازم را انجام خواهیم داد.

انتهای یپام /