قیمت نان افزایش نخواهد یافت/ قبول داریم که قیمت‌ها کفاف هزینه جاری را نمی‌کند
قیمت نان افزایش نخواهد یافت/ قبول داریم که قیمت‌ها کفاف هزینه جاری را نمی‌کند
فرماندار تبریز گفت: از زمان هوشمندسازی فروش نان دولت روزانه یارانه نقدی را به نسبت میزان فروش به حساب نانوایان واریز می‌کند اگرچه قبول داریم این مبلغ کافی نیست و قیمت‌ها کفاف هزینه‌های جاری را نمی‌کند.

به گزارش شمس، در ماه‌های گذشته کاهش ساعت کاری برخی نانوایی‌ها و پخت کمتر از سهمیه باعث شد تا صف‌های طویل نان ایجاد شود که موجب نارضایتی مردم شده بود. در روزهای اخیر هم برخی نانوایان در تبریز به ثابت ماندن قیمت نان اعتراض داشتند و معتقدند که قیمت‌های فعلی کفاف هزینه‌‌ها را نمی‌دهد.

یونس فاتح در خصوص اعتراض نانوایان به قیمت نان اظهار داشت: قیمت نان تغییری نداشته و نخواهد داشت و دولت برای حل مشکل نانوایان سوبسید ۳۰ تا ۴۰ درصدی به آنان پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: از زمان هوشمندسازی فروش نان دولت روزانه یارانه نقدی را به نسبت میزان فروش به حساب نانوایان واریز می‌کند اگرچه قبول داریم این مبلغ کافی نیست و قیمت‌ها کفاف هزینه‌های جاری را نمی‌کند.

فرماندار تبریز با بیان اینکه سرانه مصرف نان در آذربایجان‌شرقی ۹ کیلوگرم است، گفت: این میزان بالاتر از میانگین کشوری است و به همین دلیل و همچنین به دلیل فروش خارج از شبکه و فروش سوپرمارکتی با وجود آرد کافی مشکلاتی در موضوع نان پیش می‌آید.

وی با اشاره به اینکه دولت تمام توان خود را به کار گرفته تا در تامین نان مشکلی به وجود نیاید، توضیح داد: اگر نانوایان محترم شرایط اقتصادی و ساعات پخت را رعایت کنند، ۹۵ درصد مشکلات حل خواهد شد. همچنین ما ۶۰ نانوایی را دوشیفته کرده‌ و سهمیه ویژه به آنها داده‌ایم تا بخشی از مشکلات حل شود.

انتهای پیام/