برخورد جدی با تخلفات شوراها یکی از اولویت های برنامه ای فرمانداری در سال جدید
برخورد جدی با تخلفات شوراها یکی از اولویت های برنامه ای فرمانداری در سال جدید
فرماندار تبریز گفت: وقتی رهبر انقلاب می گویند آذربایجان و تبریز سر ایران است، انتظار داریم اعضای شورا این را درک کنند که این شهر چه جایگاه مهمی دارد و در سال جدید برخورد جدی با تخلفات شوراها یکی از اولویت های برنامه ای فرمانداری خواهد بود.

به گزارش شمس، یونس فاتح شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در نوزدهمین سال جنگ اقتصادی هستیم و بر این اساس هر چند طبق قانون تنها دو وظیفه تامین امنیت و برگزاری انتخابات را داریم اما خارج از این قاعده در تمام حوزه ها سعی بر تسهیل امور داریم و برای نمونه در شورای تامین امور را به سمت تسهیل فرآیندهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و سایر حوزه ها برده ایم.

فاتح در خصوص توسعه فضای سبز تبریز تاکید کرد: تبریز توسعه یافته اما فکری برای فضای سبز عام و تأمین آب شرب آن در سال‌های گذشته نشده است.

فرماندار شهرستان تبریز اعلام کرد: ترافیک تبریز نیز که هم‌اکنون به یکی از معضل‌ها تبدیل شده باوجود چند برابر شدن خودروها و جمعیت، معابر آن فقط ۲ برابر شده است. وی گفت: ۱۴ طرح با ماهیت ترافیکی در تبریز در دست اجراست که شهرداری تبریز قول داده تا طرح‌های تأثیرگذار در رفع ترافیک این شهر را در اواخر بهار یا اوایل تابستان به مرحله بهره‌برداری برساند.

وی بیان کرد: وجود مطب‌های پزشکی در مرکز شهر نیز که هیچ کدام دارای کاربری پزشکی نیستند یکی دیگر از عوامل ایجاد ترافیک در این شهر است که تاکنون فکری برای حل این مشکل نشده است. فاتح گفت: حل مشکل آب شرب تبریز نیز نیازمند تکمیل حلقه آبی در دور تا دور این شهر است.

فرماندار تبریز ادامه داد: هم‌اکنون برخی چاه‌های آب در شمال تبریز خالی هستند اما در جنوب وضعیت برعکس است که با تکمیل این حلقه مشکل افت فشار و قطعی آب در تبریز برطرف می‌شود.

وی با یادآوری برگزاری انتخابات در اسفند ۱۴۰۲ گفت: این انتخابات بدون هیچ مشکل امنیتی در تبریز برگزار شد که بازیگر اصلی آن خود مردم بودند. فاتح بیان کرد: ۸۰ درصد برگزارکنندگان انتخابات خود مردم هستند و از این نظر، انتخابات در ایران یکی از مردمی‌ترین انتخابات به شمار می‌رود.

فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به حادثه واژگونی تانکر سوخت در سال گذشته و جان باختن سه نفر در آن در اتوبان کسایی تبریز گفت: جاده‌ها محل حمل این گونه سوخت‌ها نبوده و پتروشیمی باید سوخت‌ها را از طریق لوله انتقال دهد. فاتح افزود: در همین راستا شورای تأمین استان پتروشیمی را ملزم کرد تا سوخت و بنزین را از طریق لوله انتقال دهد.

فاتح ادامه داد: ندانم‌کاری در موضوع مدیریت نباید به مردم آسیب جانی بزند و مردم نباید تاوان آن را بدهند. فاتح با اشاره به نشست‌های شورای آرد و نان در فرمانداری تبریز و برگزاری ۵۹ نشست و خروجی ۱۳۹۷ مصوبه، گفت: سال گذشته در کنار کاهش تخلف‌های این حوزه شاهد کاهش زمان خرید نان از ۵۱ دقیقه به ۱۱ دقیقه در تبریز بودیم.

وی به مشکلات حوزه نان در تبریز اشاره کرد و گفت: سال قبل برای رفع مشکل تأمین نان این شهر در کوتاه مدت ۳۰۰ نانوایی را دو شیفته کردیم ضمن اینکه مجتمع‌های نانوایی را نیز توسعه دادیم. فاتح افزود: تلاش می‌شود مشکلات شهر را در حوزه اجتماعی که کم هزینه است رفع و از ارجاع آن به حوزه انتظامی و امنیتی که بسیار هزینه‌بر است جلوگیری کنیم.

فرماندار تبریز یکی از مشکلات این شهرستان را کمبود فضاهای آموزشی عنوان کرد. فاتح ادامه داد: در گذشته توجه ویژه‌ای به این موضوع نشده و همین امر به مشکل فعلی انجامیده است. وی افزود: در نتیجه همین کم توجهی‌ها در شهرک اندیشه تبریز بیش از ۵۰۰ نفر از دانش آموزان به دلیل کمبود فضای آموزشی در این شهرک، مجبور به ترک تحصیل شدند که با ورود خیران مدرسه ساز این مشکل برای سال آینده تحصیلی رفع شده و این دانش آموزان از سال آینده ادامه تحصیل خواهند داد.

فاتح در خصوص حواشی اخیر شورای شهر تبریز اظهار کرد: از شورای شهر گله مندیم چرا که این روزها مباحثی در آن مطرح می شود که خارج از شأن تبریز است آن هم در شرایطی که شهر نیازمند مدیریت واحد است و وقتی رهبری می گوید آذربایجان و تبریز سر ایران است، انتظار داریم اعضای شورا این را درک کنند که این شهر چه جایگاه مهمی دارد و حواشی اخیر شورا دور از شأن مجموعه ای است که لقب انقلابی را یدک می کشند و در سال جدید برخورد جدی با تخلفات شوراها یکی از اولویت های برنامه ای فرمانداری خواهد بود.