قرار گرفتن جلفا در کریدور جدید مابین ایران و جمهوری آذربایجان
قرار گرفتن جلفا در کریدور جدید مابین ایران و جمهوری آذربایجان
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه در طرح‌های اولیه جلفا در کریدور جدید مابین ایران و جمهوری آذربایجان قرار نداشت، گفت: بازگشایی راه آهن نخجوان - ارمنستان - روسیه مهم‌ترین موضوعی است که سازمان به‌جد پیگیر آن است و در صورت بازگشایی کریدور‌ها شاهد تحول در عرصه صادرات خواهیم بود.

به گزارش شمس، مجید کیانی عصر امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر منطقه آزاد ارس در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: موانع مسیر افزایش تولید و صادرات شناسایی شده و برای رفع آن‌ها و اتخاذ راهکار پیگیری‌ها از سایر دستگاه‌های اجرایی استمرار دارد و تمام تلاش سازمان، دبیرخانه و وزارت اقتصاد کمک به تولیدکنندگان است.

وی افزود: ارس به واسطه موقعیت و اهالی آن، دارای ظرفیت‌های ویژه و بسیاری است و به همین سبب از لحاظ تولید در بین مناطق آزاد پیشتاز و در صنعت و کشاورزی مطرح است.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان ساخت: تفویض اختیار در حوزه غذا و دارو به این سازمان یکی از عوامل تسهیل تولید و سرمایه‌گذاری بود که با پیگیری‌هایمان رخ داد و در حوزه استاندارد هم اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است که در صورت رفع این موارد، بخشی از مشکلات به‌صورت خودکار رفع خواهد شد.

وی یادآور شد: بازگشایی راه آهن نخجوان – ارمنستان – روسیه مهم‌ترین موضوعی است که سازمان به‌جد پیگیر آن است و در صورت بازگشایی کریدور‌ها شاهد تحول در عرصه صادرات خواهیم بود.

کیانی با بیان اینکه در طرح‌های اولیه جلفا در کریدور جدید مابین ایران و جمهوری آذربایجان قرار نداشت، تصریح کرد: با پیگیری‌های گسترده که جلفا در این کریدور قرار گرفت و با راه‌اندازی آن کریدور تحول عظیمی در ارس رخ خواهد داد.

وی خواهان تقویت زیرساخت‌های گمرکی شد و با اشاره به اهمیت صادرات و حضور در بازارهای بین‌المللی، تاکید کرد: غرفه‌داران حاضر در نمایشگاه ایروان بر تاثیرات مثبت این رویداد اذعان داشتند و موفق به افزایش ارتباطات تجاری و انعقاد قرارداد فروش شدند.

پایان پیام/