فعالان دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی تجلیل شدند
فعالان دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی تجلیل شدند
تعدادی از فرماندهان و رزمندگان پیشکسوت دوران دفاع مقدس در آذربایجان شرقی در قالب مراسم سراسری «جهاد و مقاومت» تجلیل شدند.

به گزارش شمس، جمعی از طلایه‌داران، خانواده‌های شهدا، هنرمندان، نویسندگان و امدادگران و پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس آذربایجان شرقی امروز چهارشنبه با حضور در سالن آمفی تئاتر مصلای اعظم امام خمینی تبریز به صورت برخط با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب در مراسم سراسری « جهاد و مقاومت » با اشاره به اینکه واقعه دفاع مقدس یک برهه برجسته و مهم از تاریخ انقلاب است، گفتند: ما نتوانستیم تاکنون جزئیات این تابلوی عظیم و پرنقش و نگار دفاع مقدس را بشناسیم و بشناسانیم.

آیت الله خامنه ای در دیدار شماری از پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت در حسینیه امام خمینی (ره) تهران اظهار داشتند: ما نتوانستیم تاکنون جزئیات این تابلوی عظیم و پرنقش و نگار دفاع مقدس را بشناسیم و بشناسانیم.

ایشان یادآورشدند: ما در دفاع مقدس از چه چیزی دفاع کردیم؟ این مقطع و واقعه مهم را باید درست بشناسیم و به اذهان نسل‌های بعدی معرفی کنیم.

رهبر انقلاب در ادامه بیان داشتند: عقیده راسخ بنده این است که اگر نسل‌های پی در پی ما جوانب مهم و معنادار دفاع مقدس را بشناسند و بدانند در این واقعه مهم چگونه ملت ایران توانست خود را به سکوی پیروزی برساند و با قدرت در آنجا بایستد، برای آنها در این شناخت درس‌های بزرگی وجود خواهد داشت.

آیت الله خامنه ای با بیان اینکه در دفاع مقدس از انقلاب اسلامی، از جمهوری اسلامی که محصول انقلاب اسلامی بود و از تمامیت ارضی کشور دفاع می‌شد، تصریح کردند: طرف مقابل به این سه چیز حمله کرده بود. البته جبهه اساسی دشمن، هدفش مساله تمامیت ارضی نبود، هدف آنان انقلاب بود. آنها می‎‌خواستند این انقلاب بی‌نظیر و کبیر و مهم که در ایران به برکت جانفشانی مردم اتفاق افتاده بود را سرکوب کنند.

یک هزار و ۲۰۰ رزمنده دوران دفاع مقدس آذربایجان شرقی در مراسم ارتباط تصویری با فرمانده کل قوا حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم از تعدادی خانواده شهدا تجلیل شد.

انتهای پیام /