آموزه‌های دفاع مقدس باید به الگو تبدیل شود
آموزه‌های دفاع مقدس باید به الگو تبدیل شود
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: دفاع مقدس به عنوان یکی از برهه‌های تاریخی که با پیروزی ملت ایران به اتمام رسید، درس‌ها و آموزه‌هایی دارد که باید به وسیله پژوهشگران بررسی شده و به الگو و نظریه تبدیل شود.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام آل‌هاشم در دیدار فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در استان مطرح کرد: فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای شخصیتی کم نظیر در تاریخ معاصر است که با اندیشه ژرف، تأثیرگذار، آینده‌نگر و با بهره‌گیری از دین اسلام و آموزه‌های آن توانسته‌اند تأثیرات بسزایی در هدایت جوامع بشری، ملت‌های اسلامی و به ویژه نیروهای مسلح و انقلابی ایران اسلامی داشته باشد.

وی با اشاره اینکه اگر کسی می خواهد مدیریت مقام معظم رهبری را ارزیابی کند، باید نیروهای مسلح را ببیند، اضافه کرد: امروزه نیروهای مسلح به عنوان بازوان قدرتمند و اطمینان بخش انقلاب جدا در تراز جمهوری اسلامی ایران هستند و این مایه افتخار و مباهات است.

وی با بیان اینکه فرمانده نظامی در فرهنگ اسلامی، انسانی است که با معرفت و آگاهی از برترین ارزش‌ها دفاع جانانه می کند، گفت: این دفاع به معنای به میدان آوردن جان، هستی، سلامت خود و به معنای فداکاری است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی اشاره کرد: فرمانده موفق از دیدگاه امیرالمومنین، خلاق، پرتلاش، دارای توان تشخیص درست و قوی، دارای روحیه انتقادپذیری و توانایی برقراری نظم در جای بی‌نظم داشته باشد.

وی افزود: داشتن علاقه، توکل و ایمان به‌ خدا، داشتن استعداد روحی، جسمی و هوشی و همچنین داشتن پشتکار و ثبات قدم، اخلاق نیکو، آرامش خاطر و اطمینان قلب از دیگر ویژگی های فرمانده موفق است.

انتهای پیام /

  • نویسنده : نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی: