فرماندار تبریز: رسانه ها در جهت تقویت اعتماد عمومی تلاش کنند
فرماندار تبریز: رسانه ها در جهت تقویت اعتماد عمومی تلاش کنند
فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به اینکه رسانه ها طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند، گفت: رسانه ها باید به رسالت اصلی خود برای بازسازی اعتماد شهروندان توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش شمس، یونس فاتح روز دوشنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات و رسانه های آذربایجان شرقی اظهار کرد: رسانه ها باید به عنوان موتور محرکه توسعه جوامع با هموار ساختن مسیر برای توسعه پایدار و فراگیر حرکت کنند.

وی با بیان اینکه رسانه ها بسترساز توسعه در کشور هستند، گفت: نقش و جایگاه رسانه ها در ارتقا و پیشرفت جامعه و آگاهی‌بخشی به مردم انکارناپذیر است.

فاتح با بیان اینکه نقش فرهنگ سازی و اجتماعی سازی در ذات یک رسانه نهفته است، ادامه داد: رسانه ها به عنوان بازوان قدرتمند از طریق مختلف می توانند در پیشرفت جامعه کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: با گسترش فضاهای جدید اطلاع رسانی و بسترهای علمی گوناگون به نظر می رسد اصحاب رسانه باید بیش از گذشته اهتمام ویژه ای برای آشنایی با فناوری های جدید داشته باشند.

فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به عرضه هوش مصنوعی در دنیای کنونی، اظهار کرد: پیدایش و بروز چنین بستری نیازمند آشنایی هر چه بیشتر روزنامه نگاران از این عرصه و تبیین و موشکافی آن بین شهروندان است.

وی تاکید کرد: البته این موضوع نیز نباید فراموش شود که در تمام عرصه ها، شاخص برای اهالی رسانه همان بازگویی حق و حقیقت است؛ همچنان که پس از واقعه کربلا حضرت زینب (س) به عنوان یک رسانه اقدام به جهاد تبیین کرد و با روایت شهادت مظلومانه سیدالشهدا (ع)، یزید و دستگاه امویان را رسوا کرد.

فاتح گفت: خبرنگاران امروز نیز با اتکا به اهل بیت وظیفه خطیر اطلاع رسانی و جهاد تبیین را بر عهده بگیرند و با شناساندن سره از ناسره تمام قد در مقابل دستگاه های تبلیغاتی یزیدیان زمانه ایستادگی کرده و پرچم اسلام ناب محمدی را برافراشته نگه دارند.

به گزارش شمس، در این دیدار اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات نیز بر استفاده از ظرفیت های رسانه ای برای کمک به رفع مشکلات شهرستان تاکید کردند.

انتهای پیام/