فاز اول آبنمای مرکزی صحن جنوبی مقبره الشعرا به بهره برداری رسید
فاز اول آبنمای مرکزی صحن جنوبی مقبره الشعرا به بهره برداری رسید
شهردار منطقه 10 تبریز از بهره برداری آبنمای مرکزی صحن جنوبی مقبره الشعرا با هزینه ای بالغ بر 15میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش شمس، موسی زارعی با اعلام این خبر افزود: به منظور تلطیف روحیه شهروندان و زیبایی بصری مجموعه تاریخی فرهنگی مقبره الشعرا فاز اول آبنمای دور فرش سنگی صحن جنوبی این مجموعه در وسعت ۲۰۰ مترمربع و با اعتبار ۱۵ میلیارد توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه ۱۰ تبریز  به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه آبنماها نقش بسیار مهمی در ایجاد شور و نشاط اجتماعی داشته و روح سرزندگی و شادابی را در جامعه و محیط اجتماعی ایجاد می کند افزود: در طراحی این آبنما، عنصر رنگ و تطابق آن با خود مجموعه مقبره‌الشعرا مورد توجه قرار گرفته است که سنگ سفید نیری با الهام از خود المان مقبره و سنگ گرانیت مشکی و سنگ قرمز آذرشهر با الهام از گذشته این مجموعه که آرامستان سرخاب بوده است، به کار گرفته شده است.
شهردار منطقه ۱۰ ادامه داد: در راستای زیباسازی ، کاشی‌کاری کف در آبنمای ضلع جنوبی این مجموعه نیز به رنگ فیروزه ای اجرا شده است.

زارعی با اشاره به انجام نورپردازی آبنمای موزیکال این مجموعه گفت: در کنار عملیات عمرانی منطقه ۱۰ در صحن جنوبی،  نورپردازی و تاسیسات آبنمای موزیکال این بخش از مجموعه نیز در دستور کار این منطقه قرار گرفته که با تجهیز و نورپردازی آن  در فاز دوم شاهد زیبایی کم نظیر این مجموعه تاریخی فرهنگی خواهیم بود.

انتهای پیام /