«عمارت تاریخی ساعت» تبریز مرمت و مقاوم‌سازی می‌شود
«عمارت تاریخی ساعت» تبریز مرمت و مقاوم‌سازی می‌شود
سرپرست شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی هشت تبریز با اشاره به فرسودگی و استهلاک‌پذیری عمارت تاریخی «ساعت»، گفت: عملیات مرمت و مقاوم‌سازی این بنای تاریخی در ماه‌های آینده آغاز می‌شود.

به گزارش شمس، رضا جان‌فشان، شهردار منطقه هشت تبریز روز دوشنبه در جلسه‌ هماهنگی برای اجرای طرح مرمت عمارت تاریخی ساعت، اظهار داشت: باید اقدامات لازم در خصوص مرمت و ساماندهی بخش‌های مختلف عمارت ساعت را در ماه‌های آینده، آغاز و آن را مقاوم‌سازی کرد.

وی با اشاره به ارزش تاریخی عمارت ساعت، اظهار داشت: این عمارت تاریخی اولین ساختمان شهرداری کشور است که با حدود ۱۰۰ سال قدمت دارای معماری خاصی بوده و باید برای حفظ آن به آیندگان به بهترین نحو ممکن مرمت شود.

سرپرست شهرداری منطقه هشت تبریز گفت: به منظور حفظ و نگهداری این عمارت تاریخی، در سال‌های اخیر اقدامات متعدد مرمتی مانند احیا و مرمت پایه‌های محوطه عمارت، احیا و مرمت ایوان‌ها، تعویض پنجره‌های فرسوده، خاکبرداری آب انبار، مرمت و تجهیز سالن اجتماعات شورای اسلامی‌شهر مستقر در این عمارت، نقاشی دیواری فرش تبریز بر سقف اتاق شهردار واقع در عمارت، بندکشی پله‌ها، تعمیر ساعت شهری و مرمت و ساماندهی ناودان‌های عمارت توسط شهرداری اجرا شده است.

جان فشان، ادامه داد: برای مرمت عمارت تاریخی ساعت، جلسات متوالی با مشاور طرح مرمت عمارت ساعت و کارشناسان مرمتی برگزار خواهد شد تا اصول مرمت به صورت علمی‌و طبق اصول مرمت انجام شود.

انتهای پیام /