ضرورت احیای جاده ابریشم برای دنیا را اثبات شده است/ سرمایه گذاری در حوزه ریلی ۱۵۰ میلیارد دلار عایدی در سال برای کشور خواهد داشت
ضرورت احیای جاده ابریشم برای دنیا را اثبات شده است/ سرمایه گذاری در حوزه ریلی ۱۵۰ میلیارد دلار عایدی در سال برای کشور خواهد داشت
نماینده مردم تبریز در مجلس سرمایه گذاری در حوزه ریلی در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و از دولت خواست که پیشنهادات لازم برای تحقق این امر را ارائه کند.

به گزارش شمس، روح الله متفکر آزاد در تذکر شفاهی خود گفت: تحولات اقتصادی در دنیا و تغییر قطب‌های اقتصادی بیانگر این است که در شرق عالم تولید کالا و در غرب عالم مصرف را شاهد هستیم.

وی ضرورت احیای جاده ابریشم برای دنیا را اثبات شده دانست و افزود: در این راستا موقعیت استثنایی کشورمان در منطقه می‌تواند با توجه به فعال شدن سرمایه‌گذاری در بخش ریلی توان انتقال کالا را طی ۱۷ روز از شرق به غرب عالم ایجاد کند در حالی که اگر به این موضوع توجه نشود طی ۷۰ روز انجام می‌شود و این امر نقطه ثقل توسعه و پیشرفت کشور در آینده نزدیک است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس اظهار کرد: سرمایه گذاری در حوزه ریلی در کوریدور شمال به جنوب و شرق به غرب را ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و ادامه داد: سرمایه‌گذاری در این امر می‌تواند ۱۵۰ میلیارد دلار عایدی در سال برای کشور داشته باشد. همچنین ۲۰ درصد کشور آلمان متأثر از این موضوع خواهد بود بنابراین دنیا عطش ایجاد این کریدور را دارد.

متفکرآزاد یادآور شد: سرمایه‌گذاری برای این موضوع مد نظر ما است و به دولت پیشنهاد می‌کنیم در اسرع وقت برای این اقدام پیشنهادات لازم را ارائه کند؛ سال گذشته در طرح تعاملی بین مجلس و معاون اول رئیس جمهور برای احداث ۳۰۰۰ کیلومتر مسیر ریلی، کوریدور های اولویت دار مشخص شد و سرمایه‌گذاری در این حوزه نیز قرار است از سوی صنایع بزرگ و معادن صورت گیرد؛ ضروری است هرچه سریع‌تر مقدمات اجرای این طرح فراهم شود از سوی دیگر راه آهن کشور ما مسافر پایه طراحی شده  اما ضروری است این طراحی برای حمل بار نیز صورت گیرد.

انتهای پیام/