صنعت و تولید در خون آذربایجانی‌هاست
صنعت و تولید در خون آذربایجانی‌هاست
معاون امور هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیشینه درخشان استان در حوزه چرم گفت: صنعت و تولید در خون ماست و آذربایجانی‌ها به صنعت و تولید مشهور هستند.

به گزارش شمس، محمد کلامی امروز در آیین بهره‌برداری از واحد تولید کفش فولادپا در شهرک صنعتی چالیش صنعت بستان‌آباد به مناسبت روز روستاو عشایر اظهار کرد: صنعت و تولید در خون ماست و آذربایجانی‌ها به صنعت و تولید مشهور هستند.

وی با اشاره به این که صنعت کفش و چرم بخشی از هویت خطه آذربایجان است و به همین دلیل نیز باید به آن توجه ویژه شود؛ افزود: فعالان اقتصادی ما تولید را بلد هستند و با اندک حمایت می‌توانند به بهترین وجه در این حوزه بدرخشند.

وی تأکید کرد: برای حفظ توان رقابت در بازارهای داخلی و خارجی صنعت چرم و کفش نباید از فناوری‌های روز عقب‌مانده و  در بخش مد نیز باید ظرافت‌های بازارهای داخلی و خارجی در صنعت کفش تبریز مدنظر قرار گیرد.

کلامی با بیان این که در این بخش مدتی سیر قهقرایی داشتیم که بعداً اقدامات جبرانی توسط فعالان این حوزه انجام شد؛ تأکید کرد: مدیریت ارشد استان نیز با درک همه این واقعیات از نظر مادی و معنوی از فعالان صنعت چرم و کفش، هر آنچه از دستش برآید، حمایت می‌کند.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: نتیجه‌بخشی بیشتر در این حوزه نیازمند همدلی و هم‌افزایی فعالان صنعت چرم و کفش است که انتظار می‌رود با تقویت بازاریابی در ابعاد داخلی و خارجی، شاهد ارزآوری صنعت چرم و کفش تبریز باشیم.

در این آیین به مناسبت گرامیداشت روز ملی روستا، واحد تولید کفش فولادپا با بیش از ۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی مستقیم ۱۸ نفری و غیرمستقیم ۴۰ نفری افتتاح شد.

پایان پیام/