صدور مجوز رایگان برای تبدیل محوطه مدارس تبریز به پارکینگ عمومی
صدور مجوز رایگان برای تبدیل محوطه مدارس تبریز به پارکینگ عمومی
شهردار تبریز از پیشنهاد صدور مجوز رایگان برای تبدیل محوطه برخی مدارس به پارکینگ عمومی در ایام تعطیل و زمان‌های خاص در صورت موافقت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش شمس،

یعقوب هوشیار صبح امروز در دیدار با مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: یکی از برنامه های دور چهارم قرار خدمت شهرداری تبریز حضور در دو مدرسه دولتی و حل موضوعاتی چون احداث زمین ورزشی، خرید تجهیزات ورزشی، رنگ آمیزی محوطه، آسفالت و دیگر مسائل بود.

وی افزود: به شهرداران مناطق تکلیف شده است  قبل از تدوین بودجه سال ۱۴۰۳، با مدیران مدرسه جلسه‌ای برای احصای نیازها برگزار شود.

هوشیار  با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت مدارس در حل مسائل شهری اعلام کرد: مدارس بهترین مکان برای آموزش‌های شهروندی است که در این راستا بحث درآمدهای پایدار و تفکیک پسماند خشک توسط دانش‌آموزان در مدارس مطرح شده است.

شهردار تبریز  ادامه داد: محوطه مدارس ظرفیتی بزرگ برای تبدیل به پارکینگ در بعد از ظهرها و تعطیلی مدارس دارند  که در صورت موافقت آموزش و پرورش، شهرداری تبریز آماده صدور مجوز رایگان برای این کار  است.

وی یادآور شد: با اجرای این طرح شاهد کاهش ترافیک در معابر شهری، ایجاد درآمد برای مدارس و برقراری امنیت برای خودروها خواهیم بود.

هوشیار تاکید کرد: شهرداری تبریز آماده است در صورت بررسی این موضوع توسط کارشناسان آموزش و پرورش و شهرداری تبریز و انجام توافق اولیه بین دو طرف، اقدام به صدور مجوز پارکینگ در برخی از مدارس شهر در زمان‌ خاصی از روز کند.

شهردار تبریز تأکید کرد: این طرح‌ در حد پیشنهاد بوده و در صورت موافقت آموزش و پرورش و بررسی کارشناسانه از سوی دو طرف می‌توان به صورت پایلوت در چند مدرسه از سطح شهر اجرا کرد.

شهردار تبریز با اشاره به ارائه پیشنهادی به استاندار مبنی بر آغاز به کار ادارات استان با یک ساعت تأخیر نیز گفت: پیشنهادی در راستای کاهش ترافیک اوایل مهر و بازگشایی مدارس به استاندار آذربایجان‌شرقی ارائه شده  که بر مبنای آن  ادارات استان با یک ساعت تأخیر آغاز به کار کنند.

هوشیار همچنین از ارائه دو قطعه زمین با کاربری آموزشی  به خیران مدرسه‌ساز خبر داد.

مسعود سعادتی نیز در این نشست مشترک با بیان اینکه چالش های آموزش و پرورش نیاز به حل و فصل سریع دارد و این امر با همکاری بین بخشی ممکن است، افزود: بهره مندی از ظرفیت های دستگاه های مختلف در اولویت این اداره کل می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از توجه ویژه شهرداری و شورای شهر تبریز به مسائل آموزش و پرورش قدردانی کرده و اظهار امیدواری کرد: این دیدار زمینه مساعدت بیشتر و همکاری های آتی باشد تا رضایت اولیا دانش آموزان به دست آمده و جایگاه آموزش و پرورش استان و تبریز ارتقاء یابد.

سعادتی تاکید کرد: تا بازگشایی مدارس تمامی موارد و چالش های مختلف در حال بررسی بوده و برخی از آنها با همکاری شهرداری و شورای شهر تبریز قابل حل است.

شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر و حجت‌الاسلام زعفرانچیلر رئیس کمیسیون گردشگری، سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر نیز در این دیدار شهردار تبریز را همراهی می‌کردند.

انتهای پیام /