شهرهای جدید مهاجرپذیری را افزایش داده است/ تنها پوسته تبریز را منتقل کردیم
شهرهای جدید مهاجرپذیری را افزایش داده است/ تنها پوسته تبریز را منتقل کردیم
شهردار تبریز گفت: شهرهای جدید به جای کاهش فشار مسکن در تبریز، مهاجرپذیری را افزایش می‌دهد و این‌طور نیست که همه ساکنان این شهرها، از جمعیت تبریز باشند. این مهاجرپذیری مشکلات بیشتری برای مدیریت شهری ایجاد می‌کند.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار، شهردار تبریز صبح امروز در جلسه مشترک کمیسیون شهرسازی شورا با نماینده مجلس و اداره‌کل راه و شهرسازی بر ورود دولت به اجرای پروژه شهرک جوانان اظهار داشت: در مورد نهضت ملی مسکن، دلیل اصلی که عمدتاً مجموعه‌های راه و شهرسازی متوجه شهرک‌های اقماری می‌شوند، قیمت زمین است تا بتوانند از نظر مالی پروژه را توجیه کنند.

وی افزود: اما بر اساس آمار در خود شهرهای اقماری نیز مشکلات وجود دارد و استقبال هم آنطور که باید صورت نگرفته است، باید توجه داشت که خدمات این شهرها نیز بر دوش تبریز است. برای مثال در خصوص شهر جدید سهند بعد از چندین سال بیمارستان و… در این شهر وجود ندارد. در واقع فقط پوسته را منتقل کرده‌ایم و محتوا در تبریز است. عموماً اشتغال شهروندان شهر جدید سهند در تبریز بوده و افراد برای سکونت شبانه در سهند حضور دارند.

شهردار تبریز ادامه داد: موضوع دیگر هم این است که شهرهای جدید به جای کاهش فشار مسکن در تبریز، مهاجرپذیری را افزایش می‌دهد و این‌طور نیست که همه ساکنان این شهرها از جمعیت تبریز باشند. این مهاجرپذیری مشکلات بیشتری برای مدیریت شهری ایجاد می‌کند.

هوشیار در رابطه با تشکیل قرارگاه مسکن در شهرداری تبریز گفت: جلسات قرارگاه مسکن از ابتدای کارمان برگزار می‌شود و رویکرد ما این بوده که بستر ورود بخش خصوصی به میدان را مهیا کنیم چون در صورت عدم مشارکت مردم، توفیق نخواهیم داشت. در همین خصوص صدور حدود ۲ برابری پروانه در سه‌ماهه نخست ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ نسبت نشان می‌دهد که مسیر درستی در حال طی شدن است.

وی در ادامه به ظرفیت‌های شهرداری تبریز برای تولید مسکن اشاره‌کرده و بر لزوم همکاری و همراهی نهادهای مختلف به منظور رفع مشکلات موجود در حوزه مسکن و محرومیت‌زدایی در این خصوص تأکید کرد.

انتهای پیام/