شهرداری تبریز برای ادامه فعالیت دست‌فروشان شب‌بازار احداث کند
شهرداری تبریز برای ادامه فعالیت دست‌فروشان شب‌بازار احداث کند
صادق‌زاده خواستار حمایت مسئولین از دست‌فروشان بازار تبریز شد و بهترین راهکار برای جلب رضایت عمومی را احداث شب بازار در محل‌هایی مناسب عنوان کرد.

کریم صادق‌زاده تبریزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شمس با اشاره به آغاز طرح جمع‌آوری دست‌فروشان محدوده بازار تبریز و برخورد با سدمعبر، اظهار داشت: این طرح با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی صورت می‌گیرد و مسئولان استانی نیز از ابعاد آن آگاه‌اند.

وی افزود: شهروندان متعددی از سدمعبر پیاده‌روها توسط دست‌فروشان ابراز نارضایتی داشتند و اعتصاب اخیر اصناف بازار تربیت موجب شد عزم مسئولان برای ساماندهی دست‌فروشان شهر دوچندان گردد.

سخنگوی شورای شهر تبریز با بیان اینکه تعداد دست‌فروشان شهر نسبت به سال‌های اخیر افزایش چشمگیری یافته است، عنوان کرد: برخی از این افراد ساکن تبریز نیستند و برای امرار معاش از سایر شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی راهی مرکز استان می‌شوند تا از این طریق درآمدی کسب نمایند.

وی به تاثیر بحران اقتصادی حاکم بر کشور در افزایش تعداد دست‌فروشان اشاره و توضیح داد: در میان این دست‌فروشان جوانانی با تحصیلات دانشگاهی نیز یافت می‌شود که از سر ناچاری غرورشان را زیرپا می‌گذارند و با مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس در خیابان‌های شهر دست‌فروشی می‌کنند.

دبیر کمیسیون خدمات شهری شورای پنجم تبریز با تاکید بر اینکه صرف جمع‌آوری دست‌فروشان بدون ساماندهی آنان مشکلی را حل نمی‌کند، تصریح کرد: تعداد زیادی از این دست‌فروشان سرپرست یک خانواده هستند و حال با اجرای طرح برخورد با سدمعبر، بیکار شده‌اند؛ شهرداری از سویی باید منافع مغازه‌داران را تامین نماید و از طرفی دیگر با اتکاء به اصل انسانیت و همدلی، فضا را برای تامین معیشت دست‌فروشان مهیا سازد.

وی با اشاره به تجربه موفق شورا و شهرداری تبریز در انتقال دست‌فروشان باغ گلستان به جنب پاساژ سبلان، یادآور شد: در شهر مشهد محل‌هایی را برای شب بازار در نظر گرفته‌اند و از ساعت ۲۱ شب الی ۳ بامداد دست‌فروشان در این محل‌ها گردهم می‌آیند و برخلاف تصور با استقبال مردم نیز همراه می‌شوند؛ یکی از مزیت‌های شب بازارها کاهش ترافیک شهری است و این طرح را در تبریز نیز می‌توان اجرایی کرد.

صادق‌زاده در پایان صحبت‌های خود بر لزوم رسیدگی به مطالبات دست‌فروشان محدوده بازار تبریز تاکید و اذعان کرد: بنده نمی‌گویم بار دیگر دست‌فروشی را در پیاده‌روها مجاز کنند چراکه جلوه بصری شهر کدر و عبور و مرور گردشگران و شهروندان نیز ناممکن می‌شود اما بایستی محل‌هایی مناسب برای ادامه فعالیت آنان در فضایی محصور در نظر گیرند.

انتهای پیام/