سپاه برای احیای دریاچه ارومیه ‌از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند
سپاه برای احیای دریاچه ارومیه ‌از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند
فرمانده سپاه عاشورا گفت: موضوع دریاچه ارومیه موضوعی نیست که طی ۲ سه سال اخیر خشک شود، این حاکی از خشکسالی سال‌های گذشته است اما قرارگاه عاشورا وارد شده و میلیاردها هزینه کرده ( اجرای طرح ملی انتقال آب به دریاچه ارومیه با احداث تونل ۳۶ کیلومتری از مبدا سد کانی سیب) تا آب به دریاچه برسد.

به گزارش شمس، اصغر عباسقلی‌زاده، فرمانده سپاه عاشورا امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امروز تاثیرگذارترین جبهه‌ای که می‌تواند تمام معادلات و سرنوشت بشریت تاثیر بگذارد، رسانه‌هاست.

وی به برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: این یک ابلاغ ملی است که استان‌ها هر پنج سال یک کنگره کلی برگزار کند و امسال این کنگره به نام استان ما درآمد و ان‌شاءالله در حد و شأن شهدای استان یک کنگره بزرگ برگزار کنیم که در این میان همه دستگاه‌ها وظیفه دارند و استثنایی وجود ندارد.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: همه اقشار در این کنگره باید نقش‌آفرینی کنند و هر چه پیشنهاد و ایده دارند به ما بگویند تا با همکاری آنها عزت و برکت به کنگره دهند.

وی با بیان اینکه ستاد کنگره متشکل از ۲۲ دستگاه است، متذکر شد: تمام مسؤولان کمیته، متشکل از مدیران استان است.

عباسقلی‌زاده تصریح کرد: این یک کنگره ملی است که به ریاست نماینده ولی‌فقیه و استاندار آذربایجان‌شرقی است و سپاه عاشورا نیز دبیر این کنگره ملی است.

وی یادآور شد: مطالبه‌گری منطقی و حقیقی موضوع اصلی و وظیفه خبرنگاران است که با شنیدن حرف مردم و انتقال آن به مسؤولان محقق می‌شود؛ مسؤولان ما تلاش می‌کنند ولی اگر در کنار آن مطالبه به حق مردم هم باشد، موفقیت روز افزون می‌شود.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: باید صریح موضع خود در مقابل دشمن را نشان دهیم؛ زیرا اگر رفتار دشمنان نسبت به وطن‌مان را ببینیم،  خواهیم دید که تمام مخالفان مردم شریف ایران در برابر ایران اسلامی صف‌آرایی کردند.

وی ابراز کرد: تحریم‌های هر چه بیشتر، جنگ تحمیلی، فتنه‌ها و غیره همه حاکی از این دشمنی است؛ روزی آب را به روی سیدالشهدا (ع) بستند الآن روی ما داروهای حیاتی و  غیره را بستند.

عباسقلی‌زاده بیان داشت: موضوع دریاچه ارومیه موضوعی نیست که طی ۲ سه سال اخیر خشک شود، این حاکی از خشکسالی سال‌های گذشته است اما قرارگاه عاشورا وارد شده و میلیاردها هزینه کرده ( اجرای طرح ملی انتقال آب به دریاچه ارومیه با احداث تونل ۳۶ کیلومتری از مبدا “سد کانی سیب) تا آب به دریاچه برسد.

عباسقلی‌زاده با اشاره به برخی پروژه‌های سدسازی ترکیه که با تکمیل‌ آنها مشکل آب در ایران و کشورهای همسایه ایجاد خواهد شد، گفت: دریاچه ارومیه موضوع امنیتی نیست بلکه مشکل  مدیریتی است؛ دریاچه ارومیه در طی ۱۵ سال گذشته به این وضع افتاده است.

وی به ایجاد تونل برای احیای دریاچه ارومیه، خاطرنشان کرد: سخت‌ترین پروژه سپاه بود که انجام گرفت ولی قدرت تبخیر و کم آبی باعث مشکلات در دریاچه می‌شود.

عباسقلی زاده با اشاره به حضور قرارگاه خاتم در اجرای پروژه های مربوط به انتقال آب ارس به بستر دریاچه، یادآور شد: البته نباید از نظر دور داشت که برخی اقدامات منفی و خائنانه در گذشته های تاریخی نیز در این زمینه موثر بوده است از جمله اقدام رضاخان در واگذاری ارتفاعات آرارات به ترکیه که منشاء و سرچشمه اصلی آب های ورودی به دریاچه است .

عباسقلی زاده با بیان اینکه رژیم منحوس پهلوی بدون حساب و کتاب و بی توجه به آینده کشور بخشی از خاک مان را واگذار کرده است، گفت: در این میان بدعملی و بی عملی دولت های قبلی نیز در خشک شدن دریاچه ارومیه نقش داشته است.

فرمانده سپاه عاشورا متذکر شد: خبرنگاران می‌توانند هر رفتار مسؤولان را به صورت عادلانه ترسیم کرده و در قالب مطالبه مطرح کند تا در راستای حل مشکلات موثر واقع شوند.

وی با قدردانی از مردم آذربایجان‌شرقی مبنی بر بی‌توجهی به دشمن، گفت: درجه دشمن‌شناسی این مردم در حد اعلاست که با محکومیت این اغتشاشات به فراخوان‌های دشمن جوابی ندادند.

عباسقلی‌زاده در ادامه با قدردانی از خبرنگاران استان توضیح داد: هیچ خبرنگاری در این استان در راستای دشمن قلمی نزد بلکه همه هم‌راستا با انقلاب و مبانی انقلاب حرکت کردند.

وی اضافه کرد: سپاه حقی به ورود به انتخابات ندارد ولی در راستای دعوت برای حضور حداکثری  حضور باشکوه، شناخت و بررسی کاندیدای اصلح، می‌تواند اثرگذار شود. زیرا مجلس را باید به دست افراد درست سپرد.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به ضرب‌المثلی مبنی بر اینکه کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من، گفت: دیدید دشمن مدام بر طبل مذاکره می‌کوبید و ادعا می‌کرد که مذاکره را امضاء کنید همه‌چیز حل می‌شود، آیا واقعا همه مشکلات حل شد؟

پایان پیام/