سه برابر شدن مبلغ تسهیلات پرداختی به شرکت‌های فناور
سه برابر شدن مبلغ تسهیلات پرداختی به شرکت‌های فناور
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جاری میزان تسهیلات پرداختی به شرکت‌های فناور را برای اولین بار از ۱۵۷ میلیون به ۴۷۰ میلیون تومان رسانده‌ایم.

به گزارش شمس، سعید جعفری راد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بر اساس وعده سال گذشته، دکل مخابراتی پارک علم و فناوری در مهر امسال افتتاح شد و همچنین عملیات اجرایی پروژه رمپ دسترسی به مجتمع عصر انقلاب پارک علم و فناوری استان از آزادراه تبریز – سهند نیز از دی ماه امسال آغاز شده است.

وی ادامه داد: زیرسازی مسیر رفت از آزادراه به سمت مجتمع انجام شده و مسیر برگشت از مجتمع به سمت تبریز هم در حال آماده سازی است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با اشاره به بودجه برش استانی هم گفت: ۳/۲همت اعتبار در قالب برش استانی به آذربایجان‌شرقی اختصاص یافت که در بین پنج استانی که تفاهم نامه امضا کردند، بیشترین رقم مربوط به استان ماست که برای ایجاد سوله کارگاهی در مجتمع عصر انقلاب تخصیص یافت.

وی ادامه داد: وزارت علوم اخیرا تفاهم نامه‌ای با پارک علم و فناوری داشتند که سامانه‌ای ایجاد و همه محصولات و خدمات فناورانه در این سایت قرار گیرد تا هرکسی که به این محصولات را نیاز دارد به آن دسترسی پیدا کند. در این سامانه بیشترین عرضه محصولات دانش بنیان مربوط به پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی است که در رتبه بندی “فراتر از انتظار” قرار دارد.

جعفری راد در خصوص نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۳ هم توضیح داد: امسال برای نخستین بار دبیر این نمایشگاه، رئیس پارک علم و فناوری بود که تعداد ۷۹۱ طرح واصله داشتیم که از این تعداد ۵۷۷ طرح عرضه شد که دو طرح هم از کشور ترکیه داشتیم.

وی با بیان اینکه خیرینی داریم که می‌خواهند در حوزه فناوری سرمایه گذاری کنند، تصریح کرد: بر همین اساس در یک مکان پنج هزار متری با همکاری دانشگاه، پارک و خیرین یک برج ۱۱ طبقه فناوری در آن ساخته خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری با اشاره به افزایش مبلغ تسهیلات پرداخت شده به شرکت‌های فناور گفت: در سال جاری میزان تسهیلات پرداختی برای اولین بار از ۱۵۷ میلیون به ۴۷۰ میلیون تومان رسانده‌ایم که این مسئله به دلیل دو برابر شدن بودجه پارک علم و فناوری رخ داد.

وی ادامه داد: اگرچه میزان تسهیلات سه برابر شده است اما همچنان بازپرداخت آن بعد از سه سال و با سود چهار درصد است.

جعفری راد در خصوص توسعه شرکت‌ها و صنایع فناور در استان عنوان کرد: تلاش می‌کنیم فعالیت‌های ما مختص تبریز نباشد و درهمین راستا جشنواره‌های کشاورزی و باغداری در شهرستان‌های مختلف برگزار کردیم و ۲۴ مرکز هم در سراسر آذربایجان‌شرقی داریم.

وی با اشاره به نمایشگاه فولادی شو هم توضیح داد: یکم و دوم اسفند فولاد مبارکه اصفهان را به پارک دعوت کرده‌ایم که هدف از این دعوت این است که در سهام شرکت‌ها سهیم شوند و هم شرکت‌های ما رونق بگیرند و هم آنها از اعتبار مالیاتی استفاده کنند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با اشاره به رتبه اول این پارک در سال ۱۴۰۲۱ یادآورشد: خوشبختانه سال گذشته ۹ میلیون دلار صادرات فناورانه سال در بردهای الکترونیکی، قیرهای رنگی، محصولات ماشین آلات پیشرفته و… داشتیم که فکر می‌کنم امسال هم این عدد تکرار شود.