سرقت سهمیه‌ی واکسن توسط پزشک برای تزریق به همسر!/ برای بیش از ۴۱ هزار نفر واکسن زده‌ایم
سرقت سهمیه‌ی واکسن توسط پزشک برای تزریق به همسر!/ برای بیش از ۴۱ هزار نفر واکسن زده‌ایم
صومیمی‌گوید یکی از پزشکان عمومی نام همسر خود را برای تزریق واکسن در لیست درج کرده بود که از کار اخراج شد.

به گزارش خبرنگار شمس، «محمدحسین صومی» در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تا به امروز ۴۱هزار و ۵۳۶ نفر در استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، اظهار داشت: از فردا ۱۵ هزار و ۸۲۸ واکسن “سینوفارم” در استان توزیع می‌شود که بعد از اتمام گروه اول، برای گروه دوم که شامل سالمندان و بیماران زمینه‌ای هستند تزریق شروع می‌شود.

وی ادامه داد: واکسن “اسپوتنیک” برای ۱۱ هزار و ۱۹۰ نفر از کادر بهداشت و درمان، نظام پزشکی، اورژانس ۱۱۵، سالمندان در حال نگهداری در مراکز سالمندی، جانبازان ۷۰ درصد معرفی شده از سوی بنیاد شهید، کارکنان آرامستان‌ها، کادر آزمایشگاهی، پزشک قانونی استان تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: واکسن “سینوفارم” نیز به تعداد ۵ هزار و ۲۸۶ مورد به تعداد محدودی از کادر بهداشت و درمان، پاکبانان و بیماران خاص اعم از دیالیزی، پیوندی، بیماران سرطانی که در حال شیمی درمانی هستند، بیماران هموفیلی و تالاسمی ماژور، ام اس و پروانه‌ای تزریق شده است.

وی افزود: واکسن “بهارات” نیز به ۲ هزار و ۱۱۰ مورد از کادر بهداشت و درمان و واکسن “آسترازنکا” نیز به ۲۲ هزار و ۹۵۰ نفر از کادر بهداشت و درمان و جانبازان تزریق شده است.

صومی با اشاره به اینکه برای ۷۰ درصد کادر بهداشت و درمان دولتی و زیر نظر نظام پزشکی واکسن تزریق شده است، تصریح کرد: تاکنون هیچ کدام از افراد صاحب قدرت و مدیران استانی درخواست تزریق واکسن برای خود نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه کسی حق انتقال واکسن خود به غیر را ندارد، گفت: در میان کادر درمان فقط یک مورد تخلف انجام شده بود که یکی از پزشکان عمومی همسر خود را به جای همکاری که از تزریق واکسن منصرف شده بود به لیست اضافه کرده بود که هر ۲ نفر برای ۳ ماه اخراج موقت شدند تا تعیین تکلیف شوند.

انتهای پیام/