ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه به نام حاج کریم مردانی آذر
ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه به نام حاج کریم مردانی آذر
مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیزات مدارس آذربایجان‌شرقی از ساخت مدرسه 12 کلاسه به نام حاج کریم مردانی آذر خیر بزرگ آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش شمس، فرهاد فرهودی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره عملکرد یک ساله اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اطهار داشت: پایان بهمن ماه امسال توانستیم میانگین سرانه دانش آموزی استان را از متوسط کشور عبور کنیم و برای اولین بار از متوسط کشوری رد شویم.

وی با اشاره به سرانه فضای دانش آموزش در استان در سال جاری گفت: برای نخستین بار در طول تاریخ آموزش و پرورش، میانگین سرانه دانش آموزی در استان از میانگین کشوری پیشی گرفت و در زمان حاضر با سرانه ۵.۶۱ متر مربع بالاتر از میانگین کشوری ۵.۲۸ متر مربع هستیم.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیزات مدارس آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ابتدای سال ۱۴۰۰ ما ۵۱۲ پروژه نیمه تمام داشتیم، عنوان کرد: امروز با کمال افتخار ۲۷۲ پروژه به اتمام رسیده و تحویل آموزش و پرورش داده‌ایم.

وی ادامه داد: امسال ۱۱۷ پروژه با ۶۰۰ میلیارد اعتبار کار شده است که ۳۰ درصد اعتبار توسط خیرین و ۷۰ درصد توسط دولت تامین شده است.

فرهودی با اشاره به ثبت یک رکورد توسط نوسازی مدارس استان توضیح داد: در سال جاری توانسته‌ایم هر ۳ روز یک مدرسه به آموزش و پرورش تحویل دهیم که رکورد هر چهار روز یک مدرسه در سال گذشته را شکسته‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال ۲۴۰ پروژه نیمه تمام و ۲۹۵ پروژه تعمیراتی داریم، یادآور شد: همچنین امسال ۹۰ میلیارد تجهیزات آموزشی به مدارس مختلف فرستاده‌ شده است.

مدیرکل نوسازی استان با بیان اینکه سال گذشته ۶۴۲ میلیارد تعهد خیر را جذب کرده بودیم، گفت: خوشبختانه امسال این عدد به ۱۰۵۸ میلیارد تومان رسیده است.

وی در خصوص مدارس کانکسی استان هم توضیح داد: ابتدای سال ۱۴۰۱ ما ۳۱۹ مدرسه کانکسی داشتیم که رویکرد دولت ساماندهی مدارس کانکسی مستقل بالای ده نفر بود که در همین راستا ۶۶ مدرسه با چنین مشخصاتی شناسایی و تقریبا تمام مدارس کانکسی مستقل و بالای ده نفر دارای ساختمان شده‌اند.

فرهودی در خصوص ساخت مدرسه‌ای به نام حاج کریم مردانی آذر خاطرنشان کرد: یک بار از این خیر بزرگوار پرسیدم که چه آرزویی دارند؟ ایشان گفتند که به نام تمام اعضای خانواده‌ام مدرسه ساخته‌ام اما مدرسه‌ای به نام خودم ندارم. ما هم تصمیم گرفتیم که مدرسه ۱۲ کلاسه‌ای که در مرزداران در حال ساخت است را با نام ایشان افتتاح کنیم و این هدیه دولت و مردم ما به این خیر بزرگوار باشد.

پس از این نشست اصحاب رسانه از روند ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه در مرزداران و کارخانه تولید سرویس بهداشتی سیار دیدن کرده و دبستان شش کلاسه شهید حاج قاسم سلیمانی در خسروشاه نیز به دست خبرنگاران افتتاح شد.