زلزله خوی در آذربایجان‌شرقی تلفات جانی و مالی نداشت
زلزله خوی در آذربایجان‌شرقی تلفات جانی و مالی نداشت
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: زلزله صبح امروز (جمعه، چهارم فروردین ماه) در خوی، تلفات جانی و مالی در استان ما نداشته است.

به گزارش شمس، محمد باقر هنربر در تشریح این خبر، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی تیم‌های ارزیاب و گزارش فرمانداران منطقه، این زلزله با وجود آنکه در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی احساس شد اما در استان ما خسارتی نداشته و در این خصوص مشکل خاصی وجود ندارد.

وی در خصوص آمادگی استان برای احتمال بروز سیل در روزهای آتی نیز گفت: تا امروز دو هشدار سطح زرد و نارنجی در استان صادر شده بود اما خوشبختانه بر اساس تدابیر اتخاذ شده از سوی فرمانداران و تمهیدات و دستورالعمل‌های صادر شده از سوی استانداری، مشکل خاصی اتفاق نیفتاد.

وی تاکید کرد: تمامی اعضای ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌ها برای تمامی بحران‌های طبیعی در آماده باش کامل هستند.

هنربر خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام هواشناسی، روز یکشنبه (ششم فروردین ماه) سامانه جدیدی از سمت غرب کشور وارد می‌شود که احتمالا استان را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد.

گفتنی است، در ساعت ۶ و ۴۶ دقیقه و ۵۶ ثانیه امروز(جمعه چهارم فروردین ماه) زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین در ۱۹ کیلومتری خوی، ۲۴ کیلومتری سلماس و ۲۹ کیلومتری تازه شهر در استان آذربایجان غربی رخ داد که مردم آذربایجان شرقی و به خصوص تبریز نیز این زلزله نسبتا شدید را حس کردند.

انتهای پیام /