رونمایی از پوستر و تیزر رسمی تور دوچرخه‌سواری ایران – آذربایجان
رونمایی از پوستر و تیزر رسمی تور دوچرخه‌سواری ایران – آذربایجان
پوستر و تیزر سی و ششمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران - آذربایجان امروز شنبه با حضور اعضای ستاد رونمایی شد.

به گزارش شمس، حبیب ستوده‌نژاد در آیینی که به همین مناسبت در محل اداره کل ورزش استان برگزار شد، اظهار کرد: تور دوچرخه سواری آذربایجان قدیمی‌ترین رویداد ورزشی بین‌المللی کشور است و حتی در زمان جنگ نیز وقفه‌ای در برگزاری آن ایجاد نشد.

وی با بیان اینکه نخستین دوره این دوره این مسابقات در سال ۱۳۶۵ و درگرماگرم جنگ تحمیلی آغاز و برگزار شد، گفت: این طور بین المللی ۳۶ ساله تنها در ۲ سال به دلیل همه‌گیری کرونا برگزار نشد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در مورد دلیل تغییر تاریخ برگزاری این تور که همه ساله در مهرماه بود اضافه کرد: با توجه به برگزاری بازی‌های آسیایی چین در مهر ماه و تقارن این بازی‌ها با مسابقات و احتمال عدم حضور تیم‌های آسیایی در آن، تصمیم گرفته شد تا تاریخ برگزاری آن با موافقت فدراسیون جهانی در شهریور ماه باشد.

وی اضافه کرد: این دوره از تور چهارم تا نهم شهریور ماه سال جاری و به میزبانی سه استان آذربایجان شرقی آذربایجان غربی و اردبیل برگزار می‌شود و دوچرخه سواران مسیر ۸۹۰ کیلومتری را در ۶ مرحله رکاب خواهند زد.

ستوده‌نژاد با بیان اینکه ورود تیم ها سوم شهریور خواهد بود، گفت: تاکنون دو تیم داخلی و ۱۴ تیم خارجی و در مجموع ۱۶ تیم برای حضور در این دوره از رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده اند.

وی اضافه کرد: تیم ملی زیر ۲۳ سال و مس سونگون به عنوان تیم‌های داخلی و تیم‌هایی از کشورهای مالزی، مغولستان، قزاقستان ۲ تیم، عراق، پرتغال، تایلند ۲ تیم، فیلیپین، ژاپن، اندونزی ۲ تیم و تیم های ملی ترکیه و عمان به عنوان تیم‌های خارجی برای حضور در این دوره اعلام آمادگی کرده اند.

مدیر این دوره از تور افزود: با توجه به اینکه تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان نیمه حرفه‌ایبا درجه ۱- ۲ است لذا تیم‌هایی که در فدراسیون جهانی ثبت شده‌اند امکان حضور در این رقابت‌ها را دارند.

وی خاطرنشان کرد: سه تور دوچرخه سواری آذربایجان شرقی شامل تور مرند – ارس، کندوان و تور ایران – آذربایجان در اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری ثبت شده‌اند و امسال برای شناساندن بهتر تور کندوان، دوچرخه سواران حاضر در تور آذربایجان در مرحله نخست در این مسیر رکاب می‌زنند.

مسیر ۸۹۰ کیلومتری زیر چرخ‌های رکابزنان

مدیر تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان ساحل برگزاری این دوره از تور اشاره کرد و گفت: سی و ششمین دوره تور دوچرخه سواری ایران آذربایجان در ۶ مرحله و به مسافت ۸۹۰ کیلومتر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در مرحله نخست این دوره دوچرخه سواران مسیر تبریز کندوان به مسافت ۵۱ کیلومتر رکاب می‌زنند.

ستوده‌نژاد بیان کرد: در مرحله دوم این تور که در واقع استارت اصلی تور است دوچرخه سواران روز پنجم شهریور مسیر تبریز ارومیه به مسافت ۱۵۳.۸ کیلومتر را رکاب خواهند زد.

وی گفت: در این دوره از تور نیز همانند سال‌های قبل هر یک از مراحل ششگانه به نام یکی از شهدا مزین شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در مرحله سوم دوچرخه سواران پس از انتقال به تبریز، در مسیر این شهر تا منطقه آزاد ارس به مسافت ۱۴۸.۹ کیلومتر رقابت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در مرحله چهارم ‌دوچرخه سواران حاضر، مسیر منطقه آزاد ارس تا شبستر به مسافت ۱۲۸.۳ کیلومتر را کاب می‌زنند.

ستوده‌نژاد افزود: در مرحله پنجم نیز دوباره دوچرخه سواران از شبستر به تبریز ترانسفر شده و مسیر این شهر تا اردبیل را به مسافت ۲۱۱ کیلومتر رکاب خواهند زد.

وی بیان کرد: مرحله ششم و پایانی این دوره از تور نیز در مسیر ۱۹۷.۹ کیلومتری سرعین – تبریز برگزار می‌شود تا پرونده این دوره از تور نیست بسته شود.

تعیین جایزه ۲۰ هزار یورویی برای این دوره از تور

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برای سی و ششمین دوره تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان ۲۰ هزار یورو جایزه در نظر گرفته شده است گفت: مجموع ارز مورد نیاز برای برگزاری این دوره از تور ۳۵ هزار یورو است.

وی گفت: اعتبار لازم برای دیگر هزینه‌های این تور شامل هزینه‌های اسکان و اجرایی ۷۰ میلیارد ریال است و در مجموع این تور با ۱۰۰ میلیارد ریال برگزار خواهد شد.

ستوده‌نژاد ادامه داد: تا جایی که توانسته‌ایم سعی کرده‌ایم تا در برگزاری این تور هزینه ها پایین بیاید.

انتهای پیام /