روش‌های فعلی مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرداری پاسخگو نیست
روش‌های فعلی مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرداری پاسخگو نیست
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، گفت: طرح پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی اقدامی مفید بوده و اینکه در ابتدای کار هشدارهایی صادر می‌شود، می‌توان اقدامات لازم را انجام داده و از تحمیل هزینه‌های بعدی پیشگیری کرد.

به گزارش شمس، موسی خلیل‌اللهی در اولین نشست پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی استان، اظهار داشت:  باید این را قبول کنیم که زمین به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است و چون ارزش افزوده بالایی نسبت به دیگر کالاها دارد، ناخواسته افراد متعددی را به سمت خود جذب می‌کند و افراد برای رسیدن به منافع خود به ترفندهای مختلفی متوسل می‌شوند.

وی با اشاره به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه شهرداری‌ها، بیان کرد: شهرداری ظرفیت بزرگی دارد اما بیشترین آسیب در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز بوده که اتفاق می‌افتد و ساختمان‌های فاقد هرگونه کیفیت ساخته شده و به فروش می‌رسد و سودهایی کلانی به جیب افراد متخلف می‌رود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: روش‌های فعلی مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرداری پاسخگو نیست و شهرداری در این حوزه موفق نبوده و علیرغم وجود کارکنان متعدد در این حوزه و صرف هزینه‌های کلان به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: بحث پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی ملی اقدامی مفید بوده و اینکه در ابتدای کار هشدارهایی صادر می شود، می‌توان اقدامات لازم را انجام داده و از تحمیل هزینه های بعدی پیشگیری کرد

خلیل‌اللهی با تاکید بر احصا نقاط ضعف و قوت طرح پایش هوشمند تغییرات کاربری اراضی، گفت:  باید همه دستگاه‌های مرتبط پای کار باشند و  با هم افزایی نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود.

در ادامه این نشست احمد موقری، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پنجره واحد زمین برنامه‌ای است که قوه قضائیه پیگیر آن بوده و رئیس محترم قوه قضائیه نیز بر آن تاکید دارند، ادامه داد: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده این بستر آماده شده و انتظار می‌رود دستگاه‌ها ضمن اعلام آمادگی از این بستر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برنامه قوه قضائیه به این سمت حرکت می‌کند و تاکید بر این است تا دستگاه‌ها در رابطه با پایش آنلاین اقدام کنند، اضافه کرد: مجموعه‌های مرتبط در کنار اقداماتی که انجام داده‌اند، باید با برنامه‌ریزی.های لازم  بهره‌مندی از این بستر را فراهم کنند.

انتهای پیام/