روز قدس صف‌بندی بین حق و باطل و عدل در مقابل ظلم است
روز قدس صف‌بندی بین حق و باطل و عدل در مقابل ظلم است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه هفته آینده، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز قدس است، گفت: روز قدس نشان دهنده صف‌بندی بین حق و باطل و عدل در مقابل ظلم است.

به گزارش شمس، آیت الله سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز افزود: روز قدس، فقط روز فلطسین نیست بلکه روز امت اسلامی و عینیت بخشیدن به واژه غیرت و صحنه نمایش دفاع از مظلوم است.

وی با بیان اینکه امام راحل، روز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامگذاری کرد، یادآور شد: امام (ره) با نامگذاری چنین روزی مساله فلسطین را در وجدان بشری بیدار و مطرح کرده و همه فریادها را علیه صهیونیسم متمرکز کردند.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه هر سال مسلمانان ایران و جهان از مراسم راهپیمایی روز قدس به صورت گسترده استقبال می کنند، گفت: مسلمانان با شرکت در این مراسم، فریاد مرگ بر اسرائیل را در دنیا طنین انداز می کنند.

آیت الله آل هاشم، ادامه داد: مردم غیرتمند آذربایجان و تبریز، امسال نیز روز جهانی قدس را همراه با مردم کشور و مسلمان دنیا پرشورتر از سال های دیگر برگزار خواهند کرد و روح ظلم ستیزی مردم این خطه را به رخ جهانیان خواهند کشید.

 

جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین و غزه تردیدی ندارد

وی همچنین با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با دبیرکل سیاسی حماس، اظهار کرد: معظم له در این دیدار بار دیگر مواضع صریح و روشن کشورمان در خصوص مساله فلسطین را بیان و تاکید کردند که جمهوری اسلامی در موضوع حمایت از موضوع فلسطین و مردم مظلوم و مقاوم غزه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

امام جمعه تبریز با انتقاد از مواضع برخی کشورهای مسلمان در ماجرای غزه، گفت: این کشورها سیاست دوگانه را دنبال کرده و در ظاهر خود را دلسوز مردم فلسطین و غزه نشان دادند ولی در خفا با مراودت و تعاملات تسلیحاتی به این مردم از پشت خنجر زدند و خائن به دنیای اسلام و مردم مظلوم فلسطین و غزه هستند.

آیت الله آل هاشم، افزود: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم فلسطین را آرمان و آبروی خود می داند و اینکه این حمایت را فریاد بزند، ابایی ندارد.

 

تحقق شعار امسال موجب استقلال اقتصادی کشور و عزت ملی می شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با طرح سووال « نسبت شعار سال ۱۴۰۳ با هدف رشد اقتصادی هشت درصد چیست؟» در خصوص شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردمی نامگذاری شده است، در جواب گفت: راه رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد، رونق اقتصادی و جهش تولید است و با این کار همه شاخص های اقتصادی مهم کشور تغییر می کند.

آیت الله آل هاشم، افزود: با رونق اقتصادی و جهش تولید، اشتغال پایدار ایجاد، مشکل بیکاری رفع، صادرات رونق و درآمد ارزی برای کشور فراهم، مشکل تورم حل می شود و نرخ آن کاهش می یابد، مشکل فقر در طبقات ضعیف، معضل نظام بانکی و کسری بودجه حل و ارزش پول ملی افزایش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه با رونق اقتصادی و جهش تولید، استقلال اقتصادی در کشور به وجود می آید، یادآور شد: این موضوع موجب عزت ملی و بالا رفتن اعتماد به نفس ملی می شود و اقتصاد کشور را در مقابل تکانه های داخلی و بیرونی حفاظت می کند.

 

۱۲ فروردین روز جمهوریت و اسلامیت ملت ایران است

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه ۱۲ فروردین، روز جمهوریت و اسلامیت ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از نظر معنا بر ۲ پایه جمهوری یعنی آحاد مردم و جمعیت کشور و دیگری اسلامی یعنی حرکت مردم بر پایه تفکر اسلام و شریعت اسلامی است.

آیت الله آل هاشم، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران زمانی شکل گرفت که اردوگاه غرب و شرق با همدیگر مقابله داشته و همدیگر را نفی می کردند ولی با ایجاد این سبک جدید حکومت، هر ۲ اردوگاه با حیرت و ستیزه جویی در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایان در ۴۵ سال گذشته در مقابل این همه خصومت و دشمنی با قدرت و استحکام ایستاد، ضعیف نشد بلکه قویتر شد و در عرصه های مختلف پیشرفت کرد.

خطیب جمعه تبریز گفت: در زمان کنونی جمهوری اسلامی ایران در منطقه یدطولایی دارد و اراده خود را می تواند بر اراده استکبار غالب کند و در حوزه های علمی و فناوری جزو کشورهای پیشرو بوده و در حوزه نظامی به خودکفایی رسیده است.

 

مردم، حرمت ۲۱ رمضان را در روز طبیعت حفظ کنند

آیت الله آل هاشم همچنین با اشاره به ۱۳ فروردین و روز طبیعت، افزود: این روز مصادف با ۲۱ ماه رمضان است و مردم باید حرمت این ماه مبارک را در این روز نگه دارند و اگر بعد از اذان ظهر با خانواده به طبیعت برود مایه تقبیح نبوده ولی حفظ حرمت این ماه و این روز ضروری است.

وی یادآور شد: سفر کردن به طبیعت از فعالیت های مفید برای سلامت انسان است ولی در این سفر حفاظت از محیط زیست ضروری بوده و نباید موجب تخریب و آلودگی محیط زیست شد.