دشمن با فتنه اخیر خود می‌خواهد کشور را از مسیر خارج کند
دشمن با فتنه اخیر خود می‌خواهد کشور را از مسیر خارج کند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دشمن با فتنه اخیر خود می خواهد کشور ما را از مسیر خارج کند، گفت: به لطف الهی و حضور در صحنه مردم و خدمت پرشتاب و بدون منت مسئولان، مردم با دشمنان همراهی نکردند.

به گزارش شمس، سیدصولت مرتضوی، شنبه ۱۲ آذرماه، در شورای اداری استان آذربایجان شرقی با اشاره به دیپلماسی موفق دولت سیزدهم و توفیقات این دولت، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند علت فتنه اخیر این بود که این دولت در مسیر حقیقی و ریل‌گذاری مناسب حرکت کرد و با تمام وجود وارد شد.

وی با بیان اینکه دولت آیت الله رییسی در زمان تحویل دولت سیزدهم با چالش‌ها و مشکلات فراوانی مواجه بود، اظهار کرد: در آن زمان صادرات نفت و کالاهای غیرنفتی سیر نزولی به خود گرفته بود و ورود منابع به داخل کشور نیز با چالش مواجه بود که با روی کار آمدن دولت جدید و هدایت های رهبر انقلاب، کشور از بحران نقدینگی و صادرات نفتی خارج شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه هم اکنون صادرات نفت مطلوب بوده و بازگشت منابع به کشور نیز مناسب است، گفت: با وجود دشواری هایی که هم اکنون در کشور وجود دارد، دولت در دیپلماسی سیاسی توفیقات بسیاری کسب کرد و با سران کشورهای بزرگی مانند هند، چین و سایر کشورها در اجلاسیه های مختلف از جمله اجلاسیه پیوستن به شانگهای ملاقات کرد و این کار موجب شد تا جمهوری اسلامی ایران به مرکز دیپلماسی سیاسی تبدیل شود.

مرتضوی، ادامه داد: سرمایه گذاری در بخش خصوصی و توسعه در حوزه های نفتی و سرمایه گذاری در مخازن نفت، دشمن را به ستوه آورده و موجب شد تا آنان طرحی نو دراندازند و فتنه اخیر را طراحی کنند.

وی یادآوری کرد: کشوری که اساساً حقوق زن را به رسمیت نمی‌شناسد و اخذ گواهینامه رانندگی برای زنان را ممنوع اعلام می کند و یکبار در آن انتخابات برگزار نشده به مرکز فریاد شعارهایی که اساسی در ذات تفکر دینی ما قرار دارد یعنی «زن، زندگی و آزادی» تبدیل می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در رابطه با زن، سوره کوثر نازل شده، در رابطه با زندگی اصل بر زندگی و آسایش مردم است و در رابطه با آزادی نیز جمهوری اسلامی کانون آزادی بود و توانست آزادی ها را به سایر کشورها صادر و تبیین کند.

وی با اشاره به اهمیت نقش بسیج در کشور، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند بسیج مظلومیت را پذیرفت تا ملت ایران مظلوم نماند و اکنون شهادت بسیجیان امنیت در مقابل مظلومیت آنها ناچیز است.

وی یادآور شد: در حوزه تعاون وظیفه داریم تقریباً ۲۵ درصد اقتصاد کشور را اقتصاد تعاون قرار دهیم، سیاست ما در وزارتخانه عبور از بنگاه‌داری و رسیدن به سهام داری است و اساساً هم بخش دولتی برای مدیریت شرکت‌داری قادر نخواهد بود.

وی افزود: مورد بعدی تکافل اجتماعی است که ریاست جمهوری مطابق برنامه‌های توسعه‌ای گام‌های بزرگی برداشته است اما کافی نیست، کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز مورد بعدی است که به واسطه فضای مجازی توسعه پیدا کرده است و به واسطه بی‌تدبیری، در فضای اجتماعی ما تاخت و تاز کرد که باید تدبیراتی اندیشیده شود.

مرتضوی همچنین گفت: سرمایه‌گذاری در استان آذربایجان شرقی به‌ویژه توجه به مناطق محروم در حوزه درمان و تأمین اجتماعی نیز بسیار مهم است.

انتهای پیام د/