دستگیری ۹۵ سارق و کشف ۱۳۴ فقره سرقت در استان
دستگیری ۹۵ سارق و کشف ۱۳۴ فقره سرقت در استان
سردار عبدی از دستگیری 95 سارق و کشف 134 فقره سرقت در اجرای طرح تشدید مقابله با سرقت در 48 ساعت اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار شمس، سردار حسین عبدی، فرمانده انتظامی استان در حاشیه اجرای طرح تشدید مقابله با سرقت در آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران بیان داشت: در راستای اجرای تدابیر فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران همزمان با استان های سراسر کشور طرح تشدید برخورد و مقابله مقتدرانه با جرایم خشن، کنترل سارقان به عنف، سارقان زورگیر و تحت تعقیب و همچنین در جهت کنترل ورودی های استان و جلوگیری از ورود سارقان در حرکت از ۲۵ بهمن ماه در کل استان آذربایجان شرقی شروع شده است.

وی در ادامه افزود: این طرح با محوریت پلیس آگاهی استان در قالب ۳۰ تیم پشتیبانی کننده هم در حوزه اطلاعاتی و هم در حوزه عملیاتی انشاالله در سطح استان اجرا خواهد شد.

سردار عبدی با اشاره به اینکه طرح تشدید مقابله با سرقت مطالبه مردم بوده و ادامه خواهد داشت،افزود : با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و مشکلاتی که مردم در این حوزه با آن مواجه هستند پلیس آگاهی استان مقتدرانه در جهت حفظ اموال مردم به میدان آمده و اجازه عرض اندام به سارقان را نخواهد داد.

ارشدترین مقام انتظامی استان با بیان اینکه پلیس عزم خود را جزم کرده تا پدیده سرقت که یکی از عوامل مهم ناامنی در جامعه است مقابله کند،خاطرنشان کرد: به سارقان هشدار می دهیم که هر چه زودتر در رفتار خود تجدید نظر داشته باشند در غیر این صورت در سریع ترین زمانی که فکرش را نمی کنند سایه پلیس را بر سرخود خواهند دید و با هماهنگی خوبی که با دستگاه قضائی صورت گرفته با مجازات های سختگیرانه ای در این خصوص مواجه خواهند شد.

وی در خصوص کنترل سارقان غیر بومی که برای ارتکاب سرقت به استان آذربایجان شرقی می آیند هشدار داد و تاکید کرد: کلیه مبادی ورودی و خروجی استان در این طرح تحت کنترل هوشمندانه پلیس قرار خواهد گرفت.

رئیس پلیس استان به عملکرد ۴۸ ساعت گذشته استان اشاره کرد و افزود:در اجرای این طرح تاکنون ۹۵ سارق دستگیر و تعداد ۱۳۴ فقره سرقت منجر به کشف شده که از این سرقت ها تعداد ۷۸ سرقت جزء سرقت های مهم بوده و ۲۴ دستگاه خودروی سرقتی کشف و همچنین ۲۱ فقره سرقت منزل کشف شده است.

وی نقش رسانه ها را در آگاهسازی و ارتقاء احساس امنیت در حامعه اثرگذار عنوان کرد و گفت: به دنبال افزایش تراز امنیت در استان هستیم و در این زمینه نیازمند همکاری و همراهی رسانه ها و سازمان های فرهنگی هستیم لذا با استفاده از تمام ظرفیت های پلیس استان در کنار مردم خواهیم بود.

سردارعبدی تصریح کرد: از همین جا به همه هم استانی های خود اطمینان می دهم که بدانند هر فردی که به منظور تعدی به حقوق و اموال مردم در استان حضور پیدا کند پلیس با تمام وجود در جهت شناسایی و برخورد با آنان اقدام خواهد کرد و در این راستا از تمام ظرفیت های موجود در استان هم استفاده خواهیم کرد تا در آستانه نوروز امنیت و آرامش مضاعفی را برای هم استانی های عزیز ایجاد کنیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در پایان با بیان اینکه امنیت جامعه شوخی بردار نیست و رویکرد مرجع قضائی هم برخورد شدید با سارقان است، از شهروندان درخواست کرد:هرگونه اخبار و اطلاعاتی که در باره شناخت از سارقان و مالخران دارند به سامانه پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا در کمترین زمان با آنان برخورد قانونی شود.

انتهای پیام/