در تزریق دوز سوم رتبه اول کشور هستیم/ تولید داروی مزالازین برای اولین بار در خاورمیانه، در تبریز!
در تزریق دوز سوم رتبه اول کشور هستیم/ تولید داروی مزالازین برای اولین بار در خاورمیانه، در تبریز!
نقی‌پور گفت: در تزریق دز اول رتبه ۴ کشوری، دز دوم رتبه پنج کشوری و دز سوم رتبه یک کشوری را داریم.

به گزارش شمس، بهمن نقی‌پور در دومین نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که در مسیر عبور از پیک ششم هستیم، اظهارداشت: روند بستری‌های سرپائی نرولی بوده و میزان مرگ و میر نسبت به هفته‌های قبل کم شده است، ولی شدت کاهش کم است و انتظار کاهش محسوس و چشم گیر آمار در هفته‌های بعدی را داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌ها پرداخت و گفت: ۳ شهرستان در وضعیت قرمز،  ۷ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۱ شهرستان در وضعیت زرد رنگ قرار دارند.

وی به میزان تزریق واکسن در سطح استان اشاره کرد و اذعان داشت: دز اول را ۴۹ درصد جمعیت، دز دوم را ۸۵ درصد جمعیت و دز سوم  را ۴۱ درصد تزریق کرده‌اند.

نقی‌پور با بیان این‌که در تزریق دز اول رتبه ۴ کشوری، دز دوم رتبه پنج کشوری و دز سوم رتبه یک کشوری را داریم، ادامه داد: ۹۰ جمعیت ۱۲ تا ۱۷ و ۳۴.۵ درصد ۵ تا ۱۲ ساله واکسن خود را تزریق کرده‌اند.

 وی با اشاره به تولید داروئی جدید توسط مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی پرداخت و عنوان کرد: در حوزه تحقیقات و فناوری یکی از پروژه ها تولید داروی مزولازنین (کاربرد در بیماری‌های التهاب روده) بود که برای اولین‌بار در تبریز تولید می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان ساخت: این دارو توسط دکتر همتی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی در مراکز رشد این دانشگاه شروع و تولید شده است.

وی افزود: این گام بزرگ در مسیر اخذ مجوز متوقف شده بود که بعد از یک سال توقف به خاطر بحث‌های اخذ مجوز و… با تلاش همکاران رفع شد و از ۴ ماه پیش شروع به تولید نموده‌ایم.

نقی‌پور گفت: تولید این دارو حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی خواهد داشت، دیگر پروژه‌های مراکز رشد در حال پیگیری و حمایت است و چندین محصول این عزیزان صادر شده است.

وی به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در حوزه درمان پرداخت و گفت: انتقال بیمارستان کودکان به بیمارستان مردانی‌آذر شروع شده و ۵ بخش تابحال منتقل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه جشنواره‌های متعددی مانند جشنواره فرهنگی سیمرغ، جشنواره قرآنی، جشنواره رازی و… برگزار شده است که جوایز و مدال‌های متعددی به دست آمده است.

وی اذعان داشت: ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی و پژوهشگاه ربع‌رشیدی و دیگر پروژه‌ها را با تمام تلاش و تلاش شبانه‌روزی کارکنان در حال پیش‌برد هستیم که مقداری از بدهی‌ها به صورت تهاطر نقدی پرداخت نموده‌ایم و حدود ۲۳۰ میلیارد از بدهی‌ها در این ۵ ماه پرداخت می‌کنیم.

نقی‌پور به معوقات پایان‌کار  برخی کارکنان از سال‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: تا آخر ۱۳۹۹ به ۴۵۰ نفر از همکاران بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان پرداخت شده است و برای سال ۱۴۰۰ با تمام توان در تلاش برای پرداخت آن هستیم.

وی به انتقاداتی که پیرامون تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و کسر از میزان عیدی آن‌ها مطرح بود، یادآور شد: ۱۸۰۰ نفر نیروی طرحی، شرکتی و حجمی در حال  تبدیل وضعیت بوده و ۱۰۰۰ نفر مراحل پایانی خود را سپری می‌کنند. شرکت موظف است عیدی خود را از شرکت اخذ کنند که نسبت به دانشگاه پایان‌کار و عیدی بیشتری دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از صادرات محصولات دانش بنیان در حوزه پزشکی خبر داد و گفت: دو کالبدنما به پاکستان به قیمت ۳۵ هزار دلار صادر کرده‌ایم و ۳۰ کالبدنمای دیگر را سفارش داده‌اند، چندین پرینتر سه بعدی به قیمت ۲۵ هزار دلار صادر کرده‌ایم.

وی از آماده‌سازی کلین روم جهت تولید واکسن‌های مختلف با اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی خبر داد و اذعان داشت: در این بخش تولید واکسن و داروهای ضد سرطان انجام می‌شود، همچنین اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای ایجاد واحد سلول درمانی در بیمارستان شهید مدنی در نظر گرفته شده است.

نقی‌پور به همکاری مراکز رشد دانش‌بنیان و نحوه حمایت از آن‌ها اشاره کرد و افزود: از ۷۲ شرکت حمایت می‌کنیم که ۳۶ مورد از آن‌ها دانش‌بنیان و ۸ مورد از آن‌ها در شرف دانش‌بنیان شدن است.

انتهای پیام/