خط تولید سرم در شرکت داروسازی دانا افتتاح شد
خط تولید سرم در شرکت داروسازی دانا افتتاح شد
با حضور وزیر اقتصاد، مدیرعامل بانک ملی ایران، استاندار آذربایجان‌شرقی و دیگر مقامات استانی خط تولید سرم با ظرفیت 40 میلیون بطری در داروسازی دانا افتتاح شد.

به گزارش شمس، مهدی شیری مدیرعامل شرکت داروسازی دانا در آئین افتتاح خط تولید سرم اظهار داشت: امروز شرکت داروسازی دانا به لحاظ وسعت و تنوع خطوط بزرگترین کارخانه دارویی کشور است و عمده فعالیت این شرکت تولید ماده آنتی بیوتیکی، انواع ویال تزریقی و… است.

وی ادامه داد: سال گذشته کشور در بحث تامین آنتی‌بیوتیک‌ها با مشکل مواجه شد اما با تلاش پرسنل ما در ویال‌های تزریقی تا به امروز مشکلی نداشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت داروسازی دانا با بیان اینکه این شرکت ۹۴۰ نفر پرسنل دارد و به عنوان تنها تولیدکننده پودر تزریقی آنزیمی در کشور فعالیت دارد، گفت: در بحث ویال‌های تزریقی با رشد ۷ درصدی تولید، ۴۶ درصد بازار در اختیار شرکت دانا قرار دارد و در کپسول‌های تولیدی با رشد ۶ درصدی، ۲۴ درصد بازار در اختیار ما قرار دارد.

تامین نیمی از سرم کشور در داروسازی دانا

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد سرم کشور با افتتاح این خط تولید در شرکت داروسازی دانا، تامین خواهد شد که افتخاری برای آذربایجان‌شرقی است.

در ادامه عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی هم تصریح کرد: در دوران کرونا خط تولید شرکت‌های داروسازی ما با مشکل نقدینگی مواجه بودند اما با تزریق ۲۰۰ میلیاردی نقدینگی به این سه شرکت، وضعیت رو به بهبود رفت.

وی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی به عنوان یکی از قطب‌های داروسازی کشور است که افتخار بزرگی برای ماست اما اگر بخواهیم بخش اعظمی از مشکلات بیماران ما حل شود باید اهتمام جدی به بخش تولید کارخانه‌های داروساز داشته باشیم.

شفادارو ۲۰ درصد از سهم داروی کشور را در اختیار دارد

ابوالفضل نجارزاده، مدیرعامل بانک ملی ایران هم در این آئین گفت: شفادارو با سرمایه گذاری بانک ملی ۲۰ درصد از سهم داروی کشور را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست دولت الزام به خروج از بنگاه‌داری داریم و سیاست بانک ملی هم این است اما سیاست خروج از بنگاه‌داری مانع طرح‌های توسعه‌ای نیست.

در پایان این آئین با حضور وزیر اقتصاد، مدیرعامل بانک ملی ایران، استاندار آذربایجان‌شرقی و دیگر مقامات استانی خط تولید سرم با ظرفیت ۴۰ میلیون بطری در داروسازی دانا افتتاح شد.