پیگیر حل مشکل کمبود داروی «ریتالین» هستیم/ تحریم‌ها مانع واردات شده است!
پیگیر حل مشکل کمبود داروی «ریتالین» هستیم/ تحریم‌ها مانع واردات شده است!
روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز در واکنش به خبر منتشر شده در این رسانه جوابیه داد.

به گزارش خبرنگار شمس، روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز در واکنش به پیام ارسالی یکی از مخاطبین مبنی بر نایاب شدن داروی ریتالین در داروخانه‌های شهر تبریز با ارسال جوابیه‌ای نوشت:

« متاسفانه کمبود داروی ریتالین بیش از یک سال و در تمام استان‌های کشور وجود دارد و صرفاً مربوط به استان ما نیست. بیش از ۱۲ نامه پیگیری برای افزایش سهمیه و رفع کمبودهای دارویی با سازمان غذا و دارو کرده و هر روز پیگیر این قضیه هستیم.

مشابه این دارو در داخل کشور تولید می‌شود و قول مساعد جهت افزایش تولید و توزیع آن داده‌ شده و منتظر هستیم تا در روزهای آتی به این موضوع جامعه عمل بپوشانند. متاسفانه در گذشته این دارو وارداتی بوده و به علت تحریم‌های ظالمانه امکان واردات آن در سال‌های اخیر میسر نشده است.

همشهریان عزیز مطمئن باشند در جریان این کمبودها هستیم و مجموعه معاونت غذا و دارو تمامی تلاش خود را بصورت شبانه روزی انجام می‌دهند تا این مشکل رفع گردد.

لازم به ذکر است، این دارو فعلا به‌صورت سهمیه‌ای و با نسخه‌های تایید شده در معاونت غذا و دارو به‌صورت حداقلی در اختیار مصرف کنندگان این دارو قرار می‌گیرد. »

انتهای پیام /